wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WPROWADZANIE I FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA WIEDZĄ


TABASZEWSKA E. / W PRZDSIĘBIORSTWACH

wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW, 2012, wydanie I

cena netto: 67.76 Twoja cena  64,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wprowadzanie i funkcjonowanie systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach


Monografia jest pierwszym na gruncie krajowym kompleksowym opracowaniem, ukazującym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i praktyczne aspekty tworzenia, funkcjonowania i rozwoju systemów zarządzania wiedzą.

Zawiera szeroki przegląd metodyk i wytycznych implementacji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, ze wskazaniem na procedury, metody, narzędzia oraz rozwiązania organizacyjne. Autorka przedstawia wyniki własnych badań empirycznych, głównie w postaci studiów przypadków, a także omawia problem efektywności funkcjonowania systemów zarządzania wiedzą.

Opracowanie ma charakter zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny, znajdzie więc czytelników nie tylko w wąskich gremiach naukowych, ale również wśród przedstawicieli praktyki gospodarczej.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zarządzanie wiedzą – perspektywa systemowa
1.1. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
1.1.1. Wiedza jako kluczowy zasób przedsiębiorstwa
1.1.2. Zarządzanie wiedzą jako przekrojowa koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem
1.2. System zarządzania wiedzą (SZW)
1.2.1. Pojęcie systemu zarządzania wiedzą
1.2.2. Charakterystyka systemu ZW

Rozdział 2. Metodyczne aspekty wprowadzania systemu zarządzania wiedzą
2.1. Pojęcie metodyki implementacji systemu zarządzania wiedzą
2.2. Cele, założenia i trudności opracowania metodyki
2.3. Klasyfikacja metodyk i wytycznych wprowadzania SZW
2.4. Przegląd teoretycznych metodyk i wytycznych
2.4.1. Podejście systemowe
Metodyka K.M. Wiiga i współautorów (1997)
Propozycja wytycznych implementacji według C. Gore’a i E. Gore (1999)
Trójelementowy zbiór wytycznych autorstwa C.W. Holsapple’ai K.D. Joshiego (2002 )
Metodyka według Y.F. Jarrara (2002)
Wytyczne R. Shankara i A. Gupty (2005)
2.4.2. Podejście krokowe (etapowe)
Metodyki autorstwa K.M. Wiiga (1998, 1999)
Wytyczne według J. Liebowitza i T.J. Beckmana (1999)
Wytyczne zaproponowane przez A. Tiwanę (1999)
Wytyczne implementacji SZW według S. Kima, Ch. Lee oraz Y. Parka (2006)
2.4.3. Podejście hybrydowe
Wytyczne implementacji według G. Probsta, S. Rauba, K. Rom-hardta (1998)
Wytyczne SMARTvision (2001)
Metodyka Know-Net (2001)
2.5. Wytyczne implementacji SZW według organizacji doradczych
Wytyczne zaproponowane przez Dataware Technologies (1998)
Propozycja firmy Xerox Corporation (1999)
Wytyczne implementacji według firmy BOC (2000 )
Podejście zaproponowane przez APQC (2000)
2.6. Analiza porównawcza metodyk i wytycznych implementacji systemu za-rządzania wiedzą

Rozdział 3. Implementacja systemów zarządzania wiedzą w praktyce przedsiębiorstw
3.1. Charakterystyka badań empirycznych dotyczących implementacji i funk-cjonowania SZW
3.1.1. Obiekty i metodyka badań
3.1.2. Ogólna charakterystyka badanych firm
3.1.3. Opis studiów przypadków
3.2. Wprowadzanie SZW w świetle badań empirycznych
3.2.1. Implementacja SZW – studia przypadków
Firma C – przedsiębiorstwo prowadzące działalność badawczo--rozwojową
Firma F – Gambit Lubawka Sp. z o.o.
Firma G – PMPoland S.A.
3.2.2. Synteza ustaleń diagnostycznych
3.3. Kluczowe czynniki sukcesu implementacji i funkcjonowania SZW
3.4. Projekt implementacji SZW – charakter i podejście
3.5. Propozycja metodyki implementacji SZW
3.5.1. Podstawowe założenia
3.5.2. Tok postępowania
3.5.3. Próba oceny proponowanej metodyki

Rozdział 4. Funkcjonowanie systemów zarządzania wiedzą
4.1. Systemy zarządzania wiedzą wybranych przedsiębiorstw krajowych
4.1.1. Analiza porównawcza funkcjonowania SZW
SZW przedsiębiorstw oferujących wiedzę
SZW przedsiębiorstw produkcyjnych
4.1.2. Synteza ustaleń diagnostycznych
4.2. Etapy rozwoju systemów zarządzania wiedzą badanych przedsiębiorstw
4.3. Uwarunkowania funkcjonowania systemów zarządzania wiedzą
4.3.1. Determinanty funkcjonowania SZW – wyniki badań obcych
4.3.2. Uwarunkowania projektowania SZW – wyniki badań własnych
4.4. Efektywność funkcjonowania systemów zarządzania wiedzą
4.4.1. Efekty funkcjonowania SZW
Rodzaje uzyskiwanych korzyści funkcjonowania SZW
Wyniki badań empirycznych, w tym własnych
4.4.2. Pomiar efektywności systemów zarządzania wiedzą
Wybrane propozycje metod pomiaru efektywności SZW
Pomiar efektywności SZW w badanych przedsiębiorstwach krajowych

Zakończenie
Załączniki
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary


365 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA
ROBBINS S.P. DECENZO D.A.

- STRATEGIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ MODELE TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE
GRUSZCZYŃSKA-MALEC G.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
JEMIELNIAK D. KOŹMIŃSKI A.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
EVANS C.

- INNOWACYJNE ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
FAZLAGIĆ J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022