Strategiczne planowanie
marketingowe jest podstawowym zadaniem menedżerów w przedsiębiorstwach i obejmuje
zarówno wybór rynków, na których firma będzie konkurować, jak i ustalenie sposobu
osiqgania trwałej przewagi konkurencyjnej na tych rynkach.
Autorzy - pracownicy naukowi
Instytutu Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu - w drugim, zmienionym wydaniu
popularnego podręcznika przedstawili zasady oraz techniki opracowania i realizacji
strategii marketingowej, wzbogacone wieloma przykładami. Ponadto rozszerzyli treść o
zagadnienia specyficzne dla marketingu dóbr przemysłowych oraz rozwinęli problematykę
celów i strategii marketingowych. W książce omówili również kolejne etapy procesu
strategicznego planowania marketingowego:
określenie misji
przedsiębiorstwa i wyodrębnienie strategicznych jednostek biznesu;
przygotowanie analizy
sytuacji;
wyznaczenie celów
strategicznych;
formułowanie strategii
alternatywnych i wybór najlepszej;
przygotowanie planów
taktycznych;
określenie konsekwencji
finansowych planu marketingowego;
organizację, wdrożenie i
kontrolę realizacji strategii.
Książka jest adresowana do
Czytelników zorientowanych w podstawowych problemach marketingu - studentów uczelni
ekonomicznych, uczestników kursów strategicznego planowania marketingowego oraz
menedżerów odpowiedzialnych za strategię marketingowq w przedsiębiorstwie.
414 stron