Rozpoczęty w 2008 roku kryzys finansowy wywołał wiele niekorzystnych zjawisk
w gospodarce światowej. Zjawiska te w dużym stopniu wpływają na sytuację gospodarczą
Polski, a w konsekwencji kreują liczne problemy dla uczestników rynku - producentów, pośredników
handlowych, nabywców. Wszystkie te podmioty, modyfikując swoje działania, stają się
interesującym przedmiotem obserwacji i badań.
Niniejsza publikacja ma na celu identyfikację wyłaniających się w tym
obszarze nowych procesów i zjawisk oraz sposobów radzenia sobie z nimi.
Spis treści:
CZĘŚĆ I
NIEPEWNOŚĆ JAKO DETERMINANTA ZACHOWAŃ UCZESTNIKÓW RYNKU
ROZDZIAŁ 1 ISTOTA I RODZAJE NIEPEWNOSCI W DZIAŁANIACH UCZESTNIKÓW RYNKU
Dariusz Fatuła Niepewność i ryzyko w zachowaniach klientów na rynku
detalicznych produktów finansowych
Andrzej K. Koźmiński Zarządzanie w warunkach niepewności
Józef Perenc Ryzyko w finansowaniu innowacji (na przykładzie portu Szczecin)
Jarosław Plichta Niepewność behawioralna a koszty transakcyjne na rynku usług
Jolanta Tkaczyk, Marcin Awdziej Istota i kategorie niepewności w odniesieniu do nabywców
ROZDZIAŁ 2 UWARUNKOWANIA NIEPEWNOŚCI W DZIAŁANIACH RYNKOWYCH
Monika Boguszewicz-Kreft Niepewność jako stan emocjonalny - implikacje
marketingowe
Marek Kruk Percepcja jako czynnik wpływający na zachowanie nabywców instytucjonalnych w
warunkach niepewności
Grzegorz Mazurek Wpływ zasobów informacyjnych internetu na zmniejszanie niepewności w
procesach decyzyjnych konsumentów
Jadwiga Odorzyńska-Kondek Czynniki determinujące powstawanie niepewności w zachowaniach
konsumenckich
Piotr Pilch Kryzys zaufania - szansa czy zagrożenie dla konsumentów?
Bogdan Sojkin, Tomasz Olejniczak Bariery rozwoju innowacji produktowych na rynku
żywności
Beata Zatwarnicka-Madura Osobowość a zachowania nabywców (w warunkach niepewności)
ROZDZIAŁ 3 WPŁYW NIEPEWNOŚCI NA ZACHOWANIA NABYWCÓW
Krzysztof Andruszkiewicz Kryzys w przedsiębiorstwie jako źródło niepewności
i pogorszenia relacji z klientami
Małgorzata Bomboi Czas wolny w warunkach kryzysu - szanse i zagrożenia
Lechosław Garbarski Koszty zmiany dostawcy jako determinanta zachowań uczestników rynku
w warunkach niepewności
Aneta Jaworska Kryzys przed telewizorem. Pozyskiwanie i utrzymywanie widowni telewizyjnej
w warunkach niepewności
Ewa Kieżel Zachowania polskich konsumentów w warunkach niepewności
Teresa Taranko, Paweł de Pourbaix Niepewność w zachowaniach konsumentów i sposoby jej
ograniczania
CZĘŚĆ II
MECHANIZMY ZACHOWAŃ NABYWCÓW W WARUNKACH POGŁĘBIAJĄCEJ SIĘ NIEPEWNOŚCI
ROZDZIAŁ 4 ŹRÓDŁA INFORMACJI DLA NABYWCÓW W WARUNKACH NIEPEWNOŚCI
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka Wiarygodność reklamy jako źródła
informacji w warunkach niepewności
Sylwia Sobolewska Internet jako źródło informacji dla klienta w warunkach niepewności
Grażyna Światowy, Anna Śliwa Niepewność i zaufanie w procesie motywowania do
korzystania z usług prywatnych szkół językowych
ROZDZIAŁ 5 RYZYKO POSTRZEGANE PRZEZ NABYWCÓW
Ewa Frąckiewicz Ryzyko cyfrowe nabywcy - pojęcie i znaczenie
Anna Frankowska Źródła, rodzaje i sposoby niwelowania ryzyka w procesie podejmowania
decyzji o nabyciu usługi medycznej wśród młodych konsumentów
Agata Jonas Jakość usług a postrzegane przez klientów ryzyko ich zakupu
Grzegorz Maciejewski Potoczne a naukowe rozumienie pojęcia "ryzyko" - jak
konsument rozumie ryzyko?
Sławomir Smyczek Ryzyko konsumentów na rynku usług finansowych - rodzaje i sposoby
radzenia sobie
ROZDZIAŁ 6 ZMIANY W MECHANIZMACH PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ NABYWCÓW W WARUNKACH
NIEPEWNOŚCI
Krystyna Gutkowska Zachowania konsumentów na rynku żywności w warunkach
niepewności
Agata Małysa-Kaleta Strategie decyzyjne konsumentów w warunkach niepewności
ROZDZIAŁ 7 WPŁYW INSTRUMENTÓW MARKETINGU NA MECHANIZMY ZACHOWAŃ NABYWCÓW
Grażyna Koniorczyk Zachowania nabywców jako podstawa strategicznych wyborów
oferentów tanich usług
Tomasz Mieszko Wanat Forma prezentacji ceny a niepewność związana z wyborem produktu
Jacek Wójcik Prosument - współczesny mit marketingowy
CZĘŚĆ III BUDOWA ZAUFANIA JAKO PODSTAWA RELACJI PRZEDSIĘBIORSTWA Z
NABYWCAMI
ROZDZIAŁ 8 ISTOTA ZAUFANIA I JEGO ROLA W KSZTAŁTOWANIU RELACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
Z NABYWCAMI
Barbara Dobiegała-Korona Zaufanie jako przesłanka współtworzenia wartości
Jan Kreft Media a transfer zaufania w warunkach kryzysu
Iga Rudawska Kultura organizacji oparta na zaufaniu w relacji pacjent-usługodawca
Edyta Rudawska Relacje bank-klient w warunkach kryzysu finansowego
Adam Rudzewicz Zaufanie - przegląd koncepcji
ROZDZIAŁ 9 ZAUFANIE NA RYNKU B2B
Mirosław Antonowicz Relacje dostawcy i nabywcy usług regulacyjnych na rynku
transportu kolejowego
Lidia Danik Znaczenie niepewności i zaufania w umowach o dostawie systemu zawieranych na
rynku instytucjonalnym
Piotr Kwiatek, Marek Zieliński Komunikacja a zaufanie na rynku business-ta-business
Maciej Mitręga Zależność i zaufanie w relacjach na rynku B2B
ROZDZIAŁ 10 DETERMINANTY BUDOWY ZAUFANIA POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU
Agata Kilon Bariery rozwoju relacji z klientami w sektorze bankowym
Bogdan Mróz Zaufanie w relacjach firma-konsument: uwarunkowania i dylematy
Magdalena Sobocińska Zaufanie w relacjach instytucji kultury z podmiotami otoczenia
Szymon Strojny Metody planowania sprzedaży i możliwości ich aplikacji w warunkach
zwiększonej niepewności funkcjonowania przedsiębiorstwa
Joanna Wiechoczek Determinanty budowy relacji z klientami na rynkach trwałych dóbr
wybieralnych
ROZDZIAŁ 11 SPOSOBY BUDOWY ZAUFANIA POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU I OGRANICZANIA
NIEPEWNO$CI
Natalija Chuhraj Zaangażowanie konsumentów w procesie kreowania nowych
produktów. Badania a niepewność rezultatów
Tymoteusz Doligalski Sposoby budowy zaufania klientów do firmy w internecie
Urszula Kłosiewicz-Górecka, Bożena Słomińska Formy integracji przedsiębiorstwa
budowa zaufania z klientami biznesowymi oraz konsumentami
Joanna Praska-Kruszyńska Dialog samorządu terytorialnego z sektorem organizacji non
profit
Agnieszka Smalec Rola komunikacji internetowej w warunkach niepewności
Olgierd Witczak Wykorzystanie badań marketingowych przez śląskie przedsiębiorstwa w
zmniejszaniu niepewności funkcjonowania na rynku
Lucyna Witek Marketing społeczny jako narzędzie budowy zaufania przedsiębiorstwa z
nabywcami
ROZDZIAŁ 12 EFEKTY BUDOWY ZAUFANIA POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU
Katarzyna Majchrzak Reputacja jako podstawa relacji przedsiębiorstwa z klientami
Agata Niemczyk, Renata Seweryn Lojalność Niemców w przyjazdach turystycznych do Krakowa
- mit czy rzeczywistość
Magdalena Stefańska Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw handlowych a
kształtowanie wizerunku i preferencji zakupowych nabywców
Beata Tarczydło Wizerunek marki a zachowania nabywcze klientów
Danuta Szwajca Marka i reputacja firmy jako zasoby kreujące zaufanie klientów
656 stron, oprawa miękka