MODELE ZRÓWNOWAŻONEGO BIZNESU
JABŁOŃSKI A. wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 104.50 Twoja cena 99,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Modele zrównoważonego biznesu
w budowie długoterminowej wartości przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich
społecznej odpowiedzialności
Głównym celem książki jest opracowanie holistycznego modelu zrównoważonego
biznesu, przyczyniającego się do budowy długoterminowej wartości przedsiębiorstwa
odpowiedzialnego społecznie.
Autor książki przedstawia także zalecenia strategiczne dla przedsiębiorców i
menedżerów w kontekście stosowania modeli zrównoważonego biznesu oraz wyznacza
konkluzje będące wkładem własnym autora w rozwój nauk o zarządzaniu, które dotyczą
miejsca i roli modeli zrównoważonego biznesu w teorii i w praktyce zarządzania.
Prof. dr inż. Wiesław Maria Grudzewski:
(…) Autor książki szczególną uwagę poświęcił rozwinięciu czynników
umożliwiających poszukiwanie najbardziej optymalnych rozwiązań biznesowych, aby
zapewnić ciągłe, elastyczne, sprytne trwanie firmy na rynku, umożliwiające kreowanie
wysokich wskaźników zysku, rentowności, produktywności, pracochłonności i
skuteczności działania w ostrej bezpardonowej walce konkurencyjnej. W tym celu autor
zaproponował rozwój modeli zrównoważonego biznesu opartych na zasadach VBM i CSR,
uwzględniając koncepcję Stakeholders, Shareholders i Sustainability Business (…).
Uważam, że duże znaczenie będą miały obecnie jak i w przyszłości prace oraz
doświadczenia zdobyte przez autora w formułowaniu koncepcji badań, określaniu dla nich
hipotez badawczych, przedstawianiu metod badawczych i scharakteryzowaniu podjętych w
badaniach prób. Szczególne znaczenie dla teoretyków i praktyków biznesu będą miały
koncepcje autora dotyczące proponowanej konstrukcji graficznej modelu zrównoważonego
biznesu oraz jego nowe określenia i definicje przeanalizowane pod kątem przeprowadzonych
badań.
Prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn:
Podjęty temat jest ważny i na czasie. Autor wiąże ze sobą trzy zagadnienia:
zrównoważony rozwój, wartość przedsiębiorstwa oraz społeczną odpowiedzialność
przedsiębiorstwa. Jakkolwiek te zagadnienia, każde z osobna, są znane i dość dobrze
opisane, to jednak ich połączenie, ujęcie łączne, jest czymś nowym i interesującym,
szczególnie w aspekcie badawczym (…) (…) Autor podjął temat trudny, podszedł do
niego bardzo szeroko i bardzo ambitnie. (…) Widoczne są uzdolnienia badawcze autora,
duża erudycja, wielka kreatywność. Nie ulega wątpliwości, że została wykonana
ogromna praca. Już te czynniki sprawiają, że książkę warto wydać (…).
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Zrównoważone zarządzanie przedsiębiorstwem
1.1. Teoria chaosu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Teoria równowagi i zrównoważenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.3. Zrównoważone zarządzanie – krytyczna ocena
Rozdział 2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
2.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – istota pojęcia w naukach o zarządzaniu
2.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu a koncepcja interesariuszy
2.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu na tle koncepcji zarządzania strategicznego
2.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
2.4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a budowa wartości przedsiębiorstwa
2.4.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu a budowa wartości dla akcjonariuszy
2.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zarządzanie wynikami przedsiębiorstwa
2.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zarządzanie ekologiczne przedsiębiorstwem
2.6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój i zrównoważony
wzrost
2.6.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu a kryteria ekologiczne w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
2.6.3. Ekologiczny wymiar rynku kapitałowego a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
2.6.4. Ekologiczna społeczna odpowiedzialność biznesu w zarządzaniu wartością
przedsiębiorstwa
2.7. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zasady ładu korporacyjnego
2.8. Społeczna odpowiedzialność biznesu a uwarunkowania sektorowe, międzykulturowe i
regionalne
2.9. Nieodpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa
2.10. Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna ocena
Rozdział 3. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa
3.1. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa – istota pojęcia w naukach o
zarządzaniu
3.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa na tle koncepcji zarządzania
strategicznego
3.3. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a teoria interesariuszy
3.3.1. Wartość interesariuszy w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
3.3.2. Procesy migracyjne interesariuszy i ich dynamika a zarządzanie wartością
przedsiębiorstwa
3.4. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a ciągłość biznesu
3.5. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a zarządzanie wynikami przedsiębiorstwa
3.6. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a zarządzanie ryzykiem
3.7. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a kapitał intelektualny i społeczny
3.8. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa – krytyczna ocena
Rozdział 4. Modele biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.1. Modele biznesu – istota pojęcia w naukach o zarządzaniu
4.2. Modele zrównoważonego biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.2.1. Modele zrównoważonego biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa i w
zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością biznesu
4.2.2. Wymiary modeli zrównoważonego biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.2.3. Projektowanie modeli zrównoważonego biznesu
4.2.4. Modele biznesu i modele zrównoważonego biznesu – krytyczna ocena
Rozdział 5. Modele zrównoważonego biznesu w budowie wartości przedsiębiorstw
odpowiedzialnych społecznie w świetle badań empirycznych
5.1. Cel, zakres i przedmiot badań
5.1.1. Cel główny badań
5.1.2. Cele poznawcze
5.1.3. Cele metodologiczne
5.1.4. Cele utylitarne
5.1.5. Zakres badań
5.1.6. Przedmiot badań
5.2. Hipotezy badawcze
5.2.1. Hipoteza główna
5.2.2. Hipotezy pomocnicze
5.3. Metoda badawcza i charakterystyka prób badawczych
5.3.1. Metoda badawcza
5.3.2. Metodyka tworzenia ankiet badawczych oraz rzetelność pomiarowa
5.3.3. Dobór próby badawczej
5.3.4. Charakterystyka próby badawczej
5.4. Badania spełnienia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz
zarządzania wartością przedsiębiorstwa – empiryczna identyfikacja związków
5.5. Badania zrównoważonego potencjału przedsiębiorstwa
5.6. Badania spełnienia potrzeb różnych grup interesariuszy
5.7. Badania zdolności przedsiębiorstw do budowy długoterminowej wartości
przedsiębiorstwa
5.8. Podsumowanie przeprowadzonych badań
Rozdział 6. Modele zrównoważonego biznesu w budowie wartości przedsiębiorstw
odpowiedzialnych społecznie – podsumowanie wyników badań
6.1. Konstrukcja graficzna modelu zrównoważonego biznesu, jego nowa definicja i
interpretacja w świetle wyników przeprowadzonych badań
6.2. Zalecenia strategiczne dla przedsiębiorców i menedżerów w kontekście stosowania
modeli zrównoważonego biznesu
Zakończenie
Bibliografia
440 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY OBŁÓJ K.
- LOGISTYKA MIEJSKA TEORIA I PRAKTYKA TUNDYS B.
- STRATEGIA OD PLANU DO SIECI NIEMCZYK J.
- KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LEŚNYMI POLSKA I ŚWIAT NOGALSKI B. KLISZ S.
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- KONCEPCJA SUSTAINABILITY WYZWANIEM WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA HEJDUK I.K.
- STRATEGY MAPS KAPLAN R., NORTON D.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- INWESTOWANIE SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNE CZERWONKA M.
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
- FINANSE NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PN 330 DZIAWGO L. PATRZAŁEK L. - GOSPODARKA ETYKA ŚRODOWISKO
- ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU JAKOŚĆ TWÓRCZOŚĆ KULTURA KOSTERA M. ŚLIWA M.
- SAMURAJSKIE CHRZEŚCIJAŃSTWO W POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI JAPOŃSKIEGO CHRZEŚCIJANINA KOZYRA A.
- BUDŻETOWANIE W OCHRONIE ŚRODOWISKA FILIPIAK B. KOCHAŃSKI K. SZCZYPA P.
- PRZEWAGA KONKURENCYJNA PORTER M.
- KANJI KURS SKUTECZNEGO ZAPAMIĘTYWANIA ZNAKÓW JAPOŃSKICH HEISIG W. SUDARA JAMES M.
- LOGIKA ODKRYCIA NAUKOWEGO POPPER K.R.
- PARADYGMAT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE PAJĄK K. BORUSIAK B. RED.
- DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA PERECHUDA K.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|