STRATEGIA OD PLANU DO SIECI
NIEMCZYK J. wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW, 2013, wydanie I cena netto: 58.50 Twoja cena 55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategia
Od planu do sieci
W monografii zaproponowano projekcję rozwoju zarządzania strategicznego w
ostatnich 60 latach.
Podstawą prezentowanej sekwencji podejść do strategii były analiza
osiągnięć naukowo-badawczych powstałych w opisywanym okresie, szczególnie tych
mających miejsce w Stanach Zjednoczonych, a także kilkunastoletnie doświadczenia
autora związane ze studiowaniem teorii, z obserwowaniem i analizowaniem praktyki
strategii.
Analizowany w monografii historyczny okres rozwoju zarządzania strategicznego
pozwolił autorowi na wyodrębnienie pięciu głównych podejść do formułowania
strategii. Wyróżniono je przede wszystkim ze względu na rodzaj dominującej w nich
renty ekonomicznej. Autora interesowały więc ujęcia strategii i historyczne
(klasyczne), i aktualnie obowiązujące.
Dodatkowe pytanie stawiane w pracy dotyczy również związków między naukami
o zarządzaniu a ekonomią.
Wstęp
1. Podejścia do strategii organizacji
1.1. Preskryptywne klasyfikacje podejść do strategii organizacji
1.2. Renta ekonomiczna jako kryterium klasyfikacji podejść do strategii
1.3. Podejścia do strategii organizacji - podsumowanie
2. Przesłanki i wyróżniki ewolucji podejść do strategii
2.1. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze zarządzania
2.2. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze organizacji
2.3. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze otoczenia
organizacji
2.4. Przesłanki i wyróżniki ewolucji podejść do strategii - podsumowanie
3. Klasyczne podejścia do strategii
3.1. Planistyczne podejście do strategii
3.1.1. Podstawy planistycznego podejścia do strategii
3.1.2. Ramy planistycznego podejścia do strategii
3.1.3. Planistyczne podejście do strategii - uwagi krytyczne
3.2. Pozycyjne podejście do strategii
3.2.1. Podstawy pozycyjnego podejścia do strategii
3.2.2. Ramy pozycyjnego podejścia do strategii
3.2.3. Pozycyjne podejście do strategii - uwagi krytyczne
3.3. Zasobowe podejście do strategii
3.3.1. Podstawy zasobowego podejścia do strategii
3.3.2. Ramy zasobowego podejścia do strategii
3.3.3. Zasobowe podejście do strategii - uwagi krytyczne
3.4. Klasyczne podejścia do strategii - podsumowanie
4. Współczesne podejścia do strategii
4.1. Innowacyjno-przedsiębiorcze podejście do strategii
4.1.1. Podstawy innowacyjno-przedsiębiorczego podejścia do strategii
4.1.2. Ramy innowacyjno-przedsiębiorczego podejścia do strategii
4.1.3. Innowacyjno-przedsiębiorcze podejście do strategii - uwagi krytyczne
4.2. Sieciowe podejście do strategii
4.2.1. Podstawy sieciowego podejścia do strategii
4.2.2. Ramy sieciowego podejścia do strategii
4.2.3. Sieciowe podejście do strategii - uwagi krytyczne
4.3. Współczesne podejścia do strategii - podsumowanie
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
180 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- INTERNET CLOUD COMPUTING PRZETWARZANIE W CHMURACH SZPOR G. RED.
- GRANICE ORGANIZACJI CYFERT S.
- SERVICE-DOMINANT LOGIC LUSCH R.F. VARGO ST.L.
- SPÓJNOŚĆ MODELI BIZNESU KONCEPCJA I POMIAR FALENCIKOWSKI T.
- KSZTAŁTOWANIE MODELI BIZNESU JABŁOŃSKI M. / W PROCESIE KREACJI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
- PRZEWAGA KONKURENCYJNA PORTER M.
- LOGIKA ODKRYCIA NAUKOWEGO POPPER K.R.
- DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA PERECHUDA K.
- SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNE WSPÓŁCZESNE WYZWANIE DLA TEORII I PRAKTYKI NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E. JASIŃSKI B. / ZARZĄDZANIA
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- STRATEGY MAPS KAPLAN R., NORTON D.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
- ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU JAKOŚĆ TWÓRCZOŚĆ KULTURA KOSTERA M. ŚLIWA M.
- MODELE ZRÓWNOWAŻONEGO BIZNESU JABŁOŃSKI A.
- EPISTEMOLOGIA I METODOLOGIA ZARZĄDZANIA SUŁKOWSKI Ł.
- SIECI INSTYTUCJI OTOCZENIA BIZNESU PŁOSZAJ A.
- PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY OBŁÓJ K.
- METODY ORGANIZATORSKIE W DOSKONALENIU SYSTEMU ZARZĄDZANIA CZEKAJ J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|