|
STRATEGY MAPS
KAPLAN R., NORTON D. wydawnictwo: HBS, 2004, wydanie I cena netto: 155.00 Twoja cena 147,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
More than a decade ago,
Robert S. Kaplan and David P. Norton introduced the Balanced Scorecard, a revolutionary
performance measurement system that allowed organizations to quantify intangible assets
such as people, information, and customer relationships. Then, in The Strategy-Focused
Organization, Kaplan and Norton showed how organizations achieved breakthrough performance
with a management system that put the Balanced Scorecard into action. Now, using their
ongoing research with hundreds of Balanced Scorecard adopters across the globe, the
authors have created a powerful new tool the "strategy map" that enables
companies to describe the links between intangible assets and value creation with a
clarity and precision never before possible.
Kaplan and Norton argue
that the most critical aspect of strategy implementing it in a way that ensures sustained
value creation depends on managing four key internal processes: operations, customer
relationships, innovation, and regulatory and social processes. The authors show how
companies can use strategy maps to link those processes to desired outcomes; evaluate,
measure, and improve the processes most critical to success; and target investments in
human, informational, and organizational capital. Providing a visual epiphany for
executives everywhere who can't figure out why their strategy isn't working, Strategy Maps
is a blueprint any organization can follow to align processes, people, and information
technology for superior performance. Robert S. Kaplan is the Marvin Bower Professor of
Leadership Development at Harvard Business School and chairman of the Balanced Scorecard
Collaborative. David P. Norton is founder and president of the Balanced Scorecard
Collaborative.
Subjects Covered:
Balanced scorecard, Competitive strategy, Corporate strategy, Finance & accounting,
General management, Information age, Innovation, Intangible assets, Knowledge management,
Organizational change, Performance appraisal, Performance effectiveness, Strategic
planning, Strategy implementation, Value of information.
342 pages hardcover
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- GRANICE ORGANIZACJI CYFERT S.
- ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU JAKOŚĆ TWÓRCZOŚĆ KULTURA KOSTERA M. ŚLIWA M.
- SPÓJNOŚĆ MODELI BIZNESU KONCEPCJA I POMIAR FALENCIKOWSKI T.
- MODELE ZRÓWNOWAŻONEGO BIZNESU JABŁOŃSKI A.
- EPISTEMOLOGIA I METODOLOGIA ZARZĄDZANIA SUŁKOWSKI Ł.
- SIECI INSTYTUCJI OTOCZENIA BIZNESU PŁOSZAJ A.
- FINANSE ZINTEGROWANE. SEKURYTYZACJA, STRUKTURY FINANSOWE KIDACKA I.
- PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY OBŁÓJ K.
- ENGLISH PRONOUNCIATION IN USE + 4 AUDIO CDS HANCOCK M.
- STRATEGIA OD PLANU DO SIECI NIEMCZYK J.
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- INTERNET CLOUD COMPUTING PRZETWARZANIE W CHMURACH SZPOR G. RED.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- SERVICE-DOMINANT LOGIC LUSCH R.F. VARGO ST.L.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
- KSZTAŁTOWANIE MODELI BIZNESU JABŁOŃSKI M. / W PROCESIE KREACJI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
- GETTING STARTED IN FINANCIAL CONSULTING STONE E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|