SIECI INSTYTUCJI OTOCZENIA BIZNESU
PŁOSZAJ A. wydawnictwo: SCHOLAR, 2014, wydanie I cena netto: 36.90 Twoja cena 35,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sieci instytucji otoczenia biznesu
Pierwsza dekada XXI wieku to okres bezprecedensowego rozwoju instytucji otoczenia
biznesu w Polsce. W całym kraju powstawały nowe parki technologiczne, inkubatory
przedsiębiorczości, centra transferu technologii, fundusze pożyczkowe, ośrodki
szkoleniowo-doradcze. Towarzyszyło temu przekonanie, że te różne podmioty muszą ze
sobą współpracować, aby działać efektywniej i skuteczniej.
Środkiem do tego celu miały być formalne sieci instytucji otoczenia biznesu, a
głównym wzorem do naśladowania założona z inicjatywy Komisji Europejskiej
międzynarodowa sieć Innovation Relay Centres.
Dostęp do funduszy unijnych po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej podsycił
zapał do tworzenia nowych inicjatyw sieciowych, takich jak Krajowa Sieć Innowacji.
Okres entuzjazmu minął jednak dosyć szybko. Okazało się bowiem, że większość
sieci przestała działać tuż po zakończeniu realizacji projektów, w ramach których
były one zakładane.
Dlaczego tak się stało?
Czy słuszne było wzorowanie się na sieciach europejskich?
Jakie były efekty działania sieci instytucji biznesu w Polsce?
Jak powinny funkcjonować sieci instytucji otoczenia biznesu?
PODZIĘKOWANIA
ROZDZIAŁ 1. WPROWADZENIE
1.1. Cel, pytania i hipoteza
1.2. Wykorzystywana terminologia
1.3. Metodyka
1.3.1. Podejście badawcze
1.3.2. Dobór studiów przypadków
1.3.3. Indywidualne wywiady pogłębione
1.3.4. Badanie ankietowe
1.4. Struktura książki
ROZDZIAŁ 2. SIECI I ANALIZA SIECI
2.1. Sieci - podstawowe pojęcia
2.2. Sieci jednomodalne i dwumodalne
2.3. Wielowymiarowość
2.4. Wybrane właściwości sieci
2.5. Sieć a system
ROZDZIAŁ 3. ORGANIZACJE I SIECI
3.1. Sieci w organizacjach i organizacja w sieci
3.2. Sieć organizacji - definicja, cechy, funkcje
3.3. Typologie sieci organizacji
3.4. Płaszczyzny analizy sieci organizacji
ROZDZIAŁ 4. ORGANIZACJE WSPIERAJĄCE INNOWACYJNOŚĆ I TRANSFER TECHNOLOGII
4.1. Instytucje otoczenia biznesu
4.2. Funkcje ośrodków innowacji i przedsiębiorczości
4.3. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w krajowym i regionalnym systemie innowacji
4.4. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce
ROZDZIAŁ 5. FORMALNE SIECI OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
5.1. Sieci europejskie
5.1.1. Euro Info Centres - poziom europejski
5.1.2. Innovation Relay Centres - poziom europejski
5.1.3. Enterprise Europę Network - poziom europejski
5.1.4. Euro Info Centres w Polsce
5.1.5. Innovation Relay Centres w Polsce
5.1.6. Enterprise Europę Network w Polsce
5.1.7. Podsumowanie
5.2. Sieci krajowe
5.2.1. Krajowy System Usług i sieć Punktów Konsultacyjnych KSU
5.2.2. Krajowa Sieć Innowacji
5.2.3. STIM
5.2.4. KIGNET i KIGNET Innowacje
5.2.5. Sieć Ośrodków Innowacji NOT
5.2.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6. SIECI OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W ŚWIETLE BADAŃ
ILOŚCIOWYCH
6.1. Podstawowe informacje o badanych organizacjach
6.2. Współpraca z ośrodkami innowacji i przedsiębiorczości
6.3. Współpraca z instytucjami naukowo-badawczymi
6.4. Obszary działalności a obszary współpracy
6.5. Porównanie organizacji należących do poszczególnych badanych sieci
6.6. Ocena sieci formalnych
6.7. Analiza sieci - poziom ogólny
6.7.1. Centralność ze względu na stopień węzła
6.7.2. Aspekty przestrzenne sieci współpracy
6.8. Analiza sieci na poziomie poszczególnych sieci formalnych
6.8.1. Euro Info Centres w Polsce
6.8.2. Innovation Relay Centres w Polsce
6.8.3. STIM
6.8.4. Enterprise Europę Network w Polsce
6.8.5. Punkty Konsultacyjne Krajowego Systemu Usług
6.8.6. Krajowa Sieć Innowacji - Projekt Systemowy
6.8.7. Sieć Ośrodków Innowacji NOT
6.8.8. KIGNET
6.8.9. KIGNET Innowacje
6.8.10. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7. WNIOSKI
7.1. Sieci synergicznej współpracy i sieci metafory
7.2. Trudności w przełożeniu wzorców europejskich na poziom krajowy
7.3. Współpraca jako efekt sieci organizacji
7.4. Trzy poziomy efektów sieci organizacji
7.5. Sugestie praktyczne
BIBLIOGRAFIA
SPIS SKRÓTÓW
SPIS TABEL
SPIS RYCIN
ZAŁĄCZNIK 1. LISTA WYWIADÓW
ZAŁĄCZNIK 2. ANKIETA
ZAŁĄCZNIK 3. WSPÓŁPRACA Z IOB ORAZ Z B+R - TABELA KORELACJI
269 stron, A5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- STRATEGY MAPS KAPLAN R., NORTON D.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
- ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU JAKOŚĆ TWÓRCZOŚĆ KULTURA KOSTERA M. ŚLIWA M.
- MODELE ZRÓWNOWAŻONEGO BIZNESU JABŁOŃSKI A.
- EPISTEMOLOGIA I METODOLOGIA ZARZĄDZANIA SUŁKOWSKI Ł.
- DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA PERECHUDA K.
- SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNE WSPÓŁCZESNE WYZWANIE DLA TEORII I PRAKTYKI NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E. JASIŃSKI B. / ZARZĄDZANIA
- METODY ORGANIZATORSKIE W DOSKONALENIU SYSTEMU ZARZĄDZANIA CZEKAJ J.
- BALANCED SCORECARD KAPLAN R., NORTON D.
- SZÓSTY ZMYSŁ W ZARZĄDZANIU FIRMĄ. TWORZENIE WYKONALNYCH PLANÓW I MODEL BOSSIDY L. CHARAN R.
- INTERNET CLOUD COMPUTING PRZETWARZANIE W CHMURACH SZPOR G. RED.
- GRANICE ORGANIZACJI CYFERT S.
- SERVICE-DOMINANT LOGIC LUSCH R.F. VARGO ST.L.
- SPÓJNOŚĆ MODELI BIZNESU KONCEPCJA I POMIAR FALENCIKOWSKI T.
- KSZTAŁTOWANIE MODELI BIZNESU JABŁOŃSKI M. / W PROCESIE KREACJI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
- PRZEWAGA KONKURENCYJNA PORTER M.
- LOGIKA ODKRYCIA NAUKOWEGO POPPER K.R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|