KSZTAŁTOWANIE MODELI BIZNESU
JABŁOŃSKI M. / W PROCESIE KREACJI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 109.00 Twoja cena 103,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw
Głównym celem książki jest dokonanie oceny kształtowania modeli biznesu
przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich wartości.
Szeroko zakrojone badania i analizy autora obejmowały spółki notowane na
alternatywnym systemie obrotu papierami wartościowymi NewConnect, prowadzonym przez
Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Rozważania autora skoncentrowane są na
projektowaniu modeli biznesu, ich innowacyjności, strategii wzrostu wartości
przedsiębiorstw i zarządzaniu wynikami.
dr hab. Dariusz Zarzecki, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego:
(…) Praca jest obszernym i interesującym dziełem z obszaru zarządzania i
zarządzania wartością. Walorem opracowania jest kompleksowa i krytyczno-wartościująca
analiza przydatności różnych koncepcji kształtowania modeli biznesu i powiązania
struktury modeli z procesami kreowania wartości. Autor zaproponował własną metodę
oceny kształtowania modeli biznesu polskich przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich
wartości. Przeprowadził także bardzo głębokie studia literaturowe. Zasadniczo
doceniam skalę i zakres przeprowadzonych studiów literaturowych i badań. Świadczy to o
dużej, interdyscyplinarnej wiedzy Autora, a także pasji i dociekliwości naukowej (…).
dr hab. Andrzej Herman, prof. nadzw. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie:
(…) Autor proponowanej książki podjął w niej bardzo ważną - nie tylko z punktu
widzenia teoretycznego, ale też i praktycznego – tematykę. Pojęcie modelu biznesowego
zyskuje bowiem coraz szybciej na znaczeniu i popularności. Wprowadzanie do praktyki
gospodarczej nowych modeli biznesowych może szybko i skutecznie kreować istotne przewagi
konkurencyjne na rynku i przekładać się na znaczące wzrosty wartości
przedsiębiorstwa (…). (…) W kontekście teorii modeli biznesowych szeroko porusza
problematykę wykorzystania kapitału finansowego i intelektualnego, korzyści
wynikających z wprowadzania innowacji, a także rolę efektów sieciowych w tworzeniu
wartości przedsiębiorstwa oraz umiejętnego zarządzania jego wynikami. Jest to
podejście ambitne, którego celem jest dążenie do ujęcia tych zagadnień kompleksowo
(…).
(…) Książka może stać się na rynku polskich wydawnictw ekonomicznych ważnym
wydarzeniem.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Modele biznesu w procesie kreacji wartości
1.1. Dynamika zarządzania przedsiębiorstwem
1.2. Dynamika modeli biznesu a kreacja wartości
1.3. Kształtowanie modeli biznesu a jego komponenty
1.3.1. Procesy w konfiguracji modeli biznesu
1.4. Modele biznesu a strategia przedsiębiorstwa
1.5. Czynnik ludzki w modelu biznesu
Podsumowanie
Rozdział 2. Projektowanie modeli biznesu sprzyjających kreacji wartości
2.1. Projektowanie modeli biznesu - ujęcie komponentowe
2.1.1. Dostrajanie modelu biznesu do zdolności do kreacji wartości przedsiębiorstw
2.1.2. Czynniki kształtujące elastyczność modeli biznesu
2.1.3. Struktury organizacyjne sprzyjające szybkim modyfikacjom modeli biznesu
2.1.4. Controlling modeli biznesu na potrzeby kreacji wartości
2.1.5. Benchmarking modeli biznesu
2.2. Innowacyjność a modele biznesu
2.2.1. Rola innowacyjności we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.2.2. Innowacyjność modeli biznesu a kreacja wartości przedsiębiorstw
2.3. Sposoby opisu i prezentacji modeli biznesu
Podsumowanie
Rozdział 3. Założenia i istota strategicznego kreowania wartości
przedsiębiorstw
3.1. Strategiczne zarządzanie wartością przedsiębiorstw
3.2. Zmienność rynków a kreacja wartości przedsiębiorstw
3.3. Kapitał intelektualny a kreacja wartości przedsiębiorstw
3.4. Miejsce i rola strategii marketingowych w kreacji wartości przedsiębiorstw
Podsumowanie
Rozdział 4. Źródła pozyskiwania kapitału w procesie kreacji wartości
przedsiębiorstw
4.1. Strategiczne scenariusze finansowania kreacji wartości przedsiębiorstw
4.2. Wykorzystanie potencjału organizacji sieciowych i otoczenia biznesu, wspomagających
innowacyjność do kształtowania modeli biznesu
4.3. Zwiększanie wartości przedsiębiorstw poprzez uczestnictwo w rynku NewConnect
Podsumowanie
Rozdział 5. Strategiczne zarządzanie wynikami jako czynnik sprzyjający
kształtowaniu modeli biznesu
5.1. Mierniki kreacji wartości a system zarządzania wynikami przedsiębiorstw
5.2. Analityka biznesu
5.3. Projektowanie systemu zarządzania wynikami
5.4. Zdolności diagnostyczne a ocena modelu biznesowego
5.5. Osiąganie prognozy finansowej jako miernik oceny zdolności modelu biznesu do
kreacji wartości
Podsumowanie
Rozdział 6. Metodyka i procedura badań modeli biznesu
6.1. Cel, zakres oraz przedmiot badań
6.2. Metodyka badań własnych
6.3. Charakterystyka próbki badawczej
6.3.1. Analiza ilościowa
6.3.2. Analiza jakościowa
6.3.3. Analiza studiów przypadków
Rozdział 7. Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości
przedsiębiorstw w świetle badań
7.1. Innowacyjność jako siła napędowa modeli biznesu
7.2. Prognozy finansowe spółek notowanych na NewConnect a kurs akcji
7.3. Modele biznesu i ich komponenty sprzyjające kreacji wartości
7.4. Pomiar i monitorowanie modeli biznesu
7.5. Modele biznesu spółek notowanych na NewConnect
Podsumowanie
Rozdział 8. Propozycja teorii nauki o zarządzaniu w zakresie kształtowania
modeli biznesu sprzyjających kreacji wartości
8.1. Propozycja pojęć z zakresu modeli biznesu sprzyjających kreacji wartości
8.2. Wkład autora pracy w rozwój nauki o zarządzaniu
8.3. Nowe przestrzenie badawcze w zakresie modeli biznesu w parowartościowym podejściu
do zarządzania
Zakończenie i wnioski końcowe
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
440 stron, B5, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY OBŁÓJ K.
- STRATEGIA OD PLANU DO SIECI NIEMCZYK J.
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- STRATEGY MAPS KAPLAN R., NORTON D.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
- ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU JAKOŚĆ TWÓRCZOŚĆ KULTURA KOSTERA M. ŚLIWA M.
- PRZEWAGA KONKURENCYJNA PORTER M.
- LOGIKA ODKRYCIA NAUKOWEGO POPPER K.R.
- DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA PERECHUDA K.
- SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNE WSPÓŁCZESNE WYZWANIE DLA TEORII I PRAKTYKI NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E. JASIŃSKI B. / ZARZĄDZANIA
- METODY ORGANIZATORSKIE W DOSKONALENIU SYSTEMU ZARZĄDZANIA CZEKAJ J.
- BALANCED SCORECARD KAPLAN R., NORTON D.
- SZÓSTY ZMYSŁ W ZARZĄDZANIU FIRMĄ. TWORZENIE WYKONALNYCH PLANÓW I MODEL BOSSIDY L. CHARAN R.
- INTERNET CLOUD COMPUTING PRZETWARZANIE W CHMURACH SZPOR G. RED.
- GRANICE ORGANIZACJI CYFERT S.
- SERVICE-DOMINANT LOGIC LUSCH R.F. VARGO ST.L.
- SPÓJNOŚĆ MODELI BIZNESU KONCEPCJA I POMIAR FALENCIKOWSKI T.
- MODELE ZRÓWNOWAŻONEGO BIZNESU JABŁOŃSKI A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|