|
INTUICJA. JEJ SIŁA I SŁABOŚĆ
MYERS D.G. wydawnictwo: MODERATOR, 2004, wydanie I cena netto: 42.00 Twoja cena 39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka To bardzo dobra i przystępnie napisana książka dla osób o różnym przygotowaniu.
Może zainteresować zarówno osoby systematycznie studiujące wiedzę o ludzkim
poznawaniu (filozofia, psychologia, socjologia), jak też przedstawicieli wielu różnych
zawodów, dziedzin sztuki i literatury, dla których myślenie intuicyjne jest
niezbywalnym źródłem twórczości. W książce umiejętnie przedstawiono dotychczasowe
rezultaty badania intuicji. Zapoznajemy się nie tylko z silnymi stronami intuicji, ale
także z warunkowanymi przez nią błędami. Niewątpliwym walorem książki jest
rozległość zawartej w niej wiedzy o różnych formach i prawdopodobnych mechanizmach
intuicyjnego poznawania. W ramach takiego sposobu prezentacji materiału intuicja nabiera
cech procesu przenikającego wszystkie procesy umysłowe człowieka, z czego nie zawsze
zdajemy sobie sprawę. Prawie każdy akt rozumienia zawdzięczamy intuicji. Oryginalność
naszych ocen i wypowiedzi również w dużym stopniu zależy od intuicji. Wszystko, co
niewyrażone, niewypowiedziane tkwi w naszych umysłach jest znacznie bogatsze i bardziej
złożone niż to, co udaje się nam uporządkować i zakomunikować w standardowy
sposób. Z tego właśnie względu wiedza o intuicji ma coraz większe znaczenie, które
będzie wzrastało w przyszłości.
Z recenzji prof. Czesława S. Nosala
Czy każdy z nas posiada zdolności intuicyjne? Czy je wykorzystuje? Czy warto się
kierować przeczuciami? David G. Myers, psycholog społeczny i propagator wiedzy
psychologicznej zebrał w swojej książce to, co psychologia ma do powiedzenia na temat
intuicji. Ukazuje różne formy i prawdopodobne mechanizmy intuicyjnego poznawania.
Dowodzi zarówno siły intuicji jak i jej słabości. Pisze, że "intuicja - nasza
bezpośrednia, natychmiastowa wiedza poprzedzająca racjonalną analizę - ma
jednocześnie zdumiewający potencjał i stanowi zaskakujące niebezpieczeństwo".
Myers oddziela rzeczywistość od iluzji, pokazując zastosowania intuicji w sporcie,
ekonomii, polityce doborze kadr, małżeństwie i pracy terapeutycznej. Książka jest
równie fascynująca, jak jej temat.
"Charaktery", Sierpień 2004
463 strony, A5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MARKA WIZJA I TWORZENIE MARKI CHERNATONY L.
- JAK MYŚLĄ KLIENCI ZALTMAN G.
- HISTORIA NATURALNA BOGACZY CONNIF R.
- BIOLOGICZNE PODSTAWY PSYCHOLOGII KALAT J.
- TWÓJ MÓZG, TWOJE PIENIĄDZE. ZARABIAJ WYKLUCZAJĄC BŁĘDY PERCEPCJI ZWEIG J.
- O RÓŻNYCH OBLICZACH ALTRUIZMU RUTKOWSKA D. SZUSTER A. RED.
- KREOWANIE MAREK Z PASJĄ EDWARDS H. DAY D.
- EKONOMIA WIEDZY NIEDOSKONAŁEJ KURS WALUTOWY I RYZYKO FRYDMAN R. GOLDBERG M.D.
- GENOTYP PRZEDSIĘBIORCY CZYLI DNA SUKCESU HARRISON TH. FRAKES M.H.
- PSYCHOLOGIA INWESTOWANIA KLASYCZNE STRATEGIE OSIĄGANIA SUKCESÓW NA GIE PRING M.L.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|