JAK UCZY SIĘ MÓZG ?
BLAKEMORE S.J. FRITH U. wydawnictwo: WYD UJ, 2008, wydanie I cena netto: 42.80 Twoja cena 40,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka „Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy szukają zrozumiałego,
kompetentnego wyjaśnienia, w jaki sposób nasz mózg się uczy. Skupi na sobie uwagę
możliwie najszerszego grona czytelników”.
Prof. Robert Winston
„Ten optymistyczny, żywy przegląd badań nad mózgiem trzeba koniecznie przeczytać.
Jest znakomicie udokumentowany i trafia w samo sedno – jeśli chodzi o uczenie się,
zawsze mamy do czynienia z mózgiem”.
Michael S. Gazzaniga, David T. McLaughlin Distinguished University Professor, Dartmouth
College
„Ekscytujący, przejrzysty i nieodparty opis tego, jak maszyneria mózgu kształtuje
zarówno formalną, jak i nieformalną edukację”.
Kathy Sylva, profesor psychologii wychowawczej, uniwersytet w Oksfordzie
„Niezwykle przystępny przegląd wielu zagadnień na styku nauki o mózgu i wychowania,
który w znakomity sposób streszcza wiele ostatnich fascynujących odkryć w dziedzinie
neurobiologii, neuroobrazowania i psychologii. Nauczanie zawsze będzie miało coś ze
sztuki – ale nauczyciele, którzy przeczytają tę książkę, będą wiedzieć znacznie
więcej na temat jego naukowych podstaw”.
Stanislas Dehaene, INSERM Cognitive Neuroimaging Research Unit, Paris
W ciągu ostatnich lat wymuszone uczenie się niemowląt, czyli „chów cieplarniany”,
bardzo zyskało na popularności – ale czy rzeczywiście jest skuteczne? Naukowcy
badający funkcjonowanie ludzkiego mózgu zaczynają przyznawać, że zachowuje on
plastyczność w okresie dorastania i dorosłości. Czy oznacza to, że możliwe jest
uczenie się przez całe życie? W tej pionierskiej książce dwie badaczki przedstawiają
najnowszą wiedzę na temat tego, jak i kiedy mózg się uczy, i zastanawiają się, jakie
są jej implikacje dla teorii i praktyki wychowania.
Ta przełomowa książka zainteresuje studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli,
psychologów, osoby zarządzające oświatą i rodziców.
Sarah-Jayne Blakemore jest stypendystką Towarzystwa Królewskiego
(stypendium Dorothy Hodgkin) w Institute of Cognitive Neuroscience w londyńskim
University College. Prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz
poznaniem społecznym w autyzmie. W 2000 roku została oddelegowana do brytyjskiego
parlamentu z zadaniem napisania raportu na temat wychowania przedszkolnego dla Select
Committee for Education
Uta Frith jest profesorem rozwoju poznawczego i wicedyrektorem Institute
of Cognitive Neuroscience przy londyńskim University College. Jest czołowym ekspertem w
dziedzinie autyzmu i dysleksji, autorką znanych książek na temat autyzmu i zespołu
Aspergera.
Spis treści
Podziękowania
1. Wprowadzenie
2. Jak rozwija się mózg?
3. Słowa i liczby we wczesnym dzieciństwie
4. Mózg matematyczny
5. Mózg piśmienny
6. Nauka czytania i związane z nią trudności
7. Zaburzenia rozwoju społeczno-emocjonalnego
8. Mózg w okresie dorastania
9. Uczymy się przez całe życie
10. Uczenie się i zapamiętywanie
11. Różne sposoby uczenia się
12. Jak spożytkować zdolności mózgu do uczenia się?
Dodatek
Lektury uzupełniające
Słownik terminów
Źródła ilustracji
Skorowidz
218 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- POLE W POSZUKIWANIU TAJEMNICZEJ SIŁY WSZECHŚWIATA MCTAGGART L.
- MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI EKONOMICZNE. TEORIA I POLITYKA BOŻYK P.
- FIRMY RODZINNE. JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W SZTAFECIE POKOLEŃ SUŁKOWSKI Ł. MARJAŃSKI A.
- MIĘDZYNARODOWE STANDARDY RACHUNKOWOŚCI SEREDYŃSKI R. KRUPA M. STAWOWY A. JAŁOWIECKA-MADEJA S.
- GLOBALIZACJA USŁUG. OUTSOURCING, OFFSHORING I SHARED SERVICES CENTERS RED. SZYMANIAK A.
- ORGANIZACJA KONTROLI WEWNĘTRZNEJ, OBIEGU DOKUMENTÓW I RACHUNKOWOŚCI W URYGA J. MAGIELSKI W. BIENIAS I.
- WSPÓŁPRACA CZY KONFLIKT ? PAŃSTWO UNIA I KOBIETY FUSZARA M. MIZIELIŃSKA J. GRABOWSKA M. REGULSKA J.
- MANIPULACJA MARUSZEWSKI T. DOLIŃSKI D. ŁUKASZEWSKI W. OHME R.
- MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE BUDNIKOWSKI A.
- KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA KUC R.B.
- POMOC PUBLICZNA A ROZWÓJ FIRMY SZANSE I ZAGROŻENIA CHOROSZCZAK J. MIKULEC M.
- VALUE BASED MANAGEMENT. KONCEPCJE, NARZĘDZIA, PRZYKŁADY. RED. SZABLEWSKI A. PNIEWSKI K. BARTOSZEWICZ B.
- FINANSE I ROZLICZENIA MIĘDZYNARODOWE MISZTAL P.KOSZTOWNIAK A. SZELĄGOWSKA A. PSZCZÓŁKA I.
- AUDYT SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH GABRUSEWICZ W. RED.
- DIAGNOZA INTERNETU 2009 KREJTZ K. RED.
- CZŁOWIEK ISTOTA SPOŁECZNA ARONSON E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|