Globalizacja usług jest relatywnie nowym zjawiskiem.
W ostatnich dwóch dekadach zainwestowano potężne środki w nowoczesne
technologie komunikacyjno-informacyjne. Odległość i czas przestały być barierami dla
nowoczesnych usług biznesowych, profesjonalnych, telekomunikacyjnych i finansowych.
Pojawiła się sytuacja, w której dostawca pracy opartej na wiedzy może prowadzić
działalność praktycznie w każdym miejscu na świecie
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. PRZEPŁYWY USŁUG: UJĘCIE TEORETYCZNE GLOBALIZACJA RYNKU
USŁUG USŁUGI W HANDLU MIĘDZYNARODOWYM
Józef MISALA
Międzynarodowa wymiana usług w świetle teorii
Zbigniew ZIMNY
Usługi: charakterystyka i transakcje międzynarodowe
Jarosław PIETRAS
Bariery naturalne i regulacyjne dla świadczenia usług w skali międzynarodowej
Kazimierz KŁOSIŃSKI
Rola usług w rozwoju społecznym i obrocie międzynarodowym
Andrzej MASŁOWSKI
Globalizacja rynku usług
Andżelika KUŹNAR
Długofalowe tendencje wzrostu roli usług w handlu międzynarodowym
Joanna SKRZYPCZYŃSKA
Liberalizacja handlu usługami w ramach GATT/WTO
Klaudia KAŁĄŻNA
Przepływy usług w Unii Europejskiej
CZĘŚĆ II. OFFSHORING, OUTSOURCING, DELOKALIZACJA USŁUG
Zdzisław W. PUŚLECKI
Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej. Wprowadzenie do
problematyki
Krzysztof RYBIŃSKI
Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe
Anna ZORSKA
Outsourcing i przenoszenie usług w dobie globalizacji oraz informatyzacji
Mariusz-Jan RADŁO
Offshoring i outsourcing w Unii Europejskiej a wzrost gospodarczy i zatrudnienie
Barbara LIBERSKA
Globalizacja a offshoring usług sektora IT
Krzysztof KLINCEWICZ
Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski
Adam SZYMANIAK
Polska w rankingach atrakcyjności dla offshoringu usług
CZĘŚĆ III. CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH: KONCEPCJA, IMPLEMENTACJA I
PRAKTYKA DZIAŁANIA W POLSCE
Ewa BANACHOWICZ
Centra usług wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe
Eliza ŁOŚ-STRYCHOWSKA
Centrum usług wspólnych - magia, mit, konieczność
Krzysztof PNIEWSKI
Od decyzji do implementacji: praktyczne aspekty budowy centrum usług księgowych
Krzysztof LIPKA
Zagadnienia podatkowe przy zakładaniu i bieżącej działalności centrów usług
wspólnych
Jakub BOJANOWSKI
Centrum usług wspólnych z perspektywy audytora finansowego
Krystyna SZYDŁOWSKA
Ceny transferowe a zagadnienie centrów usług wspólnych
Halina FRAŃCZAK
Accenture w Polsce i na świecie. Outsourcing i usługi typu shared service
Joanna NOWOCIEŃ
Outsourcing w działalności Capgemini na przykładzie centrum BPO i ITO w Polsce
Alfred WITKOWSKI
Atos Origin Global Workplace Services. Działalność w Polsce
CZĘŚĆ IV. MARKETING MIAST W ZAKRESIE LOKALIZACJI NOWOCZESNYCH
INWESTYCJI USŁUGOWYCH
Paweł PANCZYJ, Tomasz GONDEK
Atrakcyjność aglomeracji wrocławskiej dla inwestycji offshoringowych i BPO
Agnieszka SIŃSKA
Pozyskiwanie inwestorów z branży BPO jako element strategii rozwoju
gospodarczego Łodzi
Wykaz autorów
432 strony, B5, miękka oprawa