NOWE TENDENCJE W ZARZĄDZANIU TOM II
PAWLAK M. RED. wydawnictwo: KUL, 2011, wydanie I cena netto: 39.90 Twoja cena 37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podsumowując całość tego opracowania można powiedzieć, że istotne
miejsce zajęła w nim szeroko rozumiana tematyka zarządzania przedsiębiorstwem.
Na uwagę zasługuje obszerne ujęcie tematyki społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw. Zwracają też uwagę dwa rozdziały o kontekście wybitnie religijnym:
"Ekonomia komunii w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem jako przedmiot edukacji
biznesowej" i "Modlitwa jako składowa zarządzania przedsiębiorstwem".
W gronie autorów opracowania znaleźli się zarówno inżynierowie - przedstawiciele
uniwersytetów technicznych, ekonomiści, przedstawiciele nauk humanistycznych, a także
specjaliści z zakresu socjologii.
Większość autorów to pracownicy uczelni wyższych, ale są wśród nich także
przedstawiciele firm działających w różnych sektorach gospodarki. Naszym zamysłem
było znacznie większe włączenie do grona autorów przedstawicieli przedsiębiorstw,
jednak ten cel udało się osiągnąć tylko fragmentarycznie.
Spis treści:
Wstęp
Część I. Zarządzanie przedsiębiorstwami
Rozdział 1. Reorientacja strategiczna. W kierunku szkoły zasobowej (Rafał Krupski)
Rozdział 2. Udział obcokrajowców w zarządach i radach nadzorczych spółek akcyjnych
zarejestrowanych w Polsce (Marek Pawlak)
Rozdział 3. Sieciowość jako baza współczesnej kooperacji (Magdalena Wyrwicka)
Rozdział 4. Poszukiwanie drogi do doskonałości (Małgorzata Jasiulewicz-Kaczmarek,
Waldemar Prussak)
Rozdział 5. Ekonomia komunii w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem jako przedmiot
edukacji biznesowej (Stanisław Grochmal)
Rozdział 6. Zarządzanie przez wartości. Przykład dobrej praktyki (Katarzyna
Sołkowicz)
Rozdział 7. Sektor MSP na rynku usług logistycznych (Krzysztof Zowada)
Część II. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Rozdział 1. Programy rozwoju zrównoważonego w przedsiębiorstwach - praktyka czy
retoryka? (Agnieszka Leszczyńska)
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności zgodnie z wytycznymi Global
Reporting Initiative jako wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw (Grzegorz Zasuwa)
Rozdział 3. Technologie proekologiczne w przedsiębiorstwie (Jan Dzierga)
Część III. Zarządzanie jakością
Rozdział 1. Zarządzanie jakością wedle metodologii Six Sigma (Paweł Bogacz, Marcin
Migza)
Rozdział 2. Ocena jakości produktów przez pryzmat wizerunku kraju ich pochodzenia
(Yuliya Savelieva)
Część IV. Zarządzanie organizacjami
Rozdział 1. Empiryczna analiza "pięciu sił Portera" w polskim trzecim
sektorze (Jarosław Domański)
Rozdział 2. Kultura wiedzy jako czynnik wspomagający rozwój zawodowy urzędników w
starostwach powiatowych (Agnieszka Marek)
Część V. Społeczne aspekty zarządzania
Rozdział 1. Odwoływanie się do historii w biznesowych negocjacjach polsko-rosyjskich
(Witold Kołbuk)
Rozdział 2. Klimat uczenia się w organizacjach czynnikiem subiektywnego sukcesu
zawodowego pracowników (Izabela Marzec)
Rozdział 3. Diagnostyka oraz zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym w nowoczesnej
firmie (Anna Borawska)
Rozdział 4. Bariery w przepływie wiedzy na przykładzie przedsiębiorstw województwa
podkarpackiego (Bernadetta Dziura)
Rozdział 5. Modlitwa jako składowa zarządzania przedsiębiorstwem (Wojciech Giergiel)
Rozdział 6. Przywództwo adaptacyjne w organizacji - wybrane koncepcje (Kalina Grzesiuk)
Część VI. Zarządzanie finansami
Rozdział 1. Stosowanie techniki sekurytyzacji w sektorze finansowym po kryzysie (Joanna
Niewiadoma)
Rozdział 2. Popyt na ubezpieczenia życiowe - w świetle badań ankietowych (Judyta
Przyłuska)
378 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- INSTYTUCJE I RYNKI WOBEC KRYZYSU FINANSOWEGO MATYSEK-JĘDRYCH A. / ŹRÓDŁA I KONSEKWENCJE KRYZYSU
- BANKOWOŚĆ MIĘDZYNARODOWA PRÓBA NOWEGO PODEJŚCIA KOWALEWSKI O.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI WE WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH T.1. SIERPIŃSKA M. RED.
- OPTYMALIZACJA PODATKOWA PRZEDSIĘBIORSTWA W DOBIE KRYZYSU KOZŁOWSKA H.
- COMPLIANCE W PRZEDSIĘBIORSTWIE MAKOWICZ B.
- ANALIZA FINANSOWA JAKO NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTW DUDYCZ T.
- BUDŻET PRAKTYCZNY PORADNIK DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW MŁODZIKOWSKA D. LUNDEN B.
- STRATEGIE FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW PRODUKCYJNYCH TOKARSKI A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|