wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.00 73,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI


KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI

wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I

cena netto: 77.00 Twoja cena  73,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Faktoring jako jeden z instrumentów zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi a struktura kapitału


Publikacja jest poświęcona trzem ważnym procesom finansowym-zarządzania, zarządzania zobowiązaniami i kształtowania struktury kapitału w przedsiębiorstwie.
Łączy je faktoring jako instrument, który może być w tych procesach wykorzystywany.

 W ksiązce po raz pierwszy w Polce zostały opisane etapy i narzędzia zarządzania zobowiązaniami.

Treść książki odpowiada na pytanie: jak poprawić skuteczność zarządzania należnościami oraz zobowiązaniami handlowymi  i dzięki temu uzyskać oczekiwaną strukturę kapitału.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział
Istota transakcji faktoringowych

1.1. Pojęcie faktoringu
1.1.1. Definiowanie faktoringu
1.1.2. Podmioty faktoringu
1.2. Funkcje i przedmioty faktoringu
1.3. Rodzaje transakcji faktoringowych i sposób ich ewidencjonowania
w księgach rachunkowych faktoranta
1.3.1. Rodzaje faktoringu
1.3.2. Księgowanie transakcji faktoringowych
1.4. Efekty korzystania z faktoringu w zależności od rodzaju transakcji


Rozdział 2
Instrumenty zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi

2.1. Kredyt handlowy jako źródło powstawania należności i zobowiązań handlowych
2.1.1. Pojęcie należności i zobowiązań handlowych
2.1.2. Istota i rodzaje kredytu handlowego
2.1.3. Kredyt handlowy – efekty udzielania i korzystania
2.2. Zarządzanie należnościami handlowymi
2.2.1. Ryzyko kredytowe dostawcy
2.2.2. Etapy zarządzania należnościami handlowymi
2.2.3. Instrumenty zarządzania należnościami
2.3. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi
2.3.1. Ryzyko nabywcy związane z finansowaniem działalności kredytem handlowym
2.3.2. Etapy zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.3.3. Instrumenty zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.4. Skuteczność zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi – pojęcie i pomiar
2.5. Faktoring jako instrument zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi

Rozdział 3
Struktura kapitału w przedsiębiorstwie

3.1. Finansowanie działalności przedsiębiorstwa
3.2. Istota kapitału i główne teorie struktury kapitału
3.2.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje kapitału
3.2.2. Główne teorie struktury kapitału
3.3. Struktura kapitału a struktura finansowania
3.4. Zobowiązania handlowe jako źródło finansowania działalności przedsiębiorstw
3.4.1. Kredyt handlowy a kapitały przedsiębiorstwa
3.4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w Polsce zobowiązaniami handlowymi
3.5. Czynniki mające wpływ na strukturę finansowania
3.6. Wpływ poziomu należności i zobowiązań handlowych na strukturę kapitału w przedsiębiorstwie
3.7. Wykorzystywanie faktoringu a struktura kapitału

Rozdział 4
Wykorzystywanie faktoringu i innych instrumentów zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi a skuteczność tego zarządzania w świetle badań empirycznych

4.1. Charakterystyka badań
4.2. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami handlowymi w świetle pierwszych badań ankietowych
4.3. Wykorzystanie instrumentów zarządzania zobowiązaniami handlowymi w świetle pierwszych badań ankietowych
4.4. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami oraz zobowiązaniami handlowymi a skuteczność zarządzania
4.5. Wykorzystanie faktoringu jako instrumentu zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi
4.5.1. Wykorzystanie faktoringu a skuteczność zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi w świetle pierwszych badań ankietowych
4.5.2. Wykorzystanie faktoringu a wykorzystanie kredytu bankowego w okresie kryzysu finansowego w świetle drugich badań ankietowych
4.5.3. Powody korzystania z faktoringu przez przedsiębiorstwa w Polsce w świetle trzecich badań ankietowych

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis schematów
Spis wykresów


303 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FAKTORING
BISKUPSKI Z.

- FAKTORING W TEORII I W PRAKTYCE
KRECZMAŃSKA-GIGOL K.

- FAKTORING W POLSCE. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU
PODEDWORNA-TARNOWSKA D.

- FAKTORING W POLSCE 2010 ANALIZA RYNEK PERSPEKTYWY
KRECZMAŃSKA-GIGOL K. (RED.)

- FAKTORING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
TOKARSKI M.

- OPŁACALNOŚĆ FAKTORINGU DLA PRZEDSIĘBIORCY I FAKTORA
KRECZMAŃSKA - GIGOL K.

- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP
CZARECKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022