TRZY OBLICZA PRZYWÓDZTWA MENEDŻER ARTYSTA KAPŁAN
HATCH MARY JO. KOSTERA M. KOŹMIŃSKI A. wydawnictwo: WAIP, 2010, wydanie I cena netto: 48.50 Twoja cena 46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Trzy oblicza przywództwa czerpią bezpośrednio z teorii narracji
organizacyjnej - nurtu, który współcześnie przeżywa rozkwit, zwłaszcza w zakresie
analizy storytelling, czyli opowieści, pod których wpływem kształtowane jest
postrzeganie świata organizacji, kultury, ról społecznych.
Autorzy konsekwentnie analizują archetypy organizacyjne, których odgrywanie
przesądza o kształcie roli społecznej menedżera. Analizują źródła nowych
organizacyjnych mitologii i dowodzą, że w warstwie symbolicznej następuje głęboka
przemiana percepcji roli kierownika. Zmiana ta jest niezauważalna, ponieważ przebiega
stopniowo, a podlegają jej także sami obserwatorzy - ma jednak olbrzymi wpływ na
redefinicję zarządzania i ról organizacyjnych, jakie funkcjonowały w przeszłości.
[ze Wstępu dr. hab. Dariusza Jemielniaka]
Spis treści:
Wstęp Menedżer o tysiącu twarzy
Przedmowa
Opowieść Mary Jo Hatch
Opowieść Andrzeja K. Koźmińskiego
Opowieść Moniki Kostery
Podziękowania
Rozdział 1 Estetyka przywództwa
Zarządzanie jako sztuka i estetyka
Trzy oblicza przywództwa
Sztuka i religia u podstaw kultury
Zarządzanie a estetyka
Przegląd książki
Rozdział 2 Opowiadanie historii biznesowych
Opowieści i opowiadanie historii
Opowiadania w organizacjach
Opowieści dyrektorskie
Opowieści epickie
Opowieści komiczne
Opowieści tragiczne
Opowieści romantyczne
Łączenie typów opowieści
Refleksyjność i złożoność opowieści organizacyjnych
Rozwijanie umiejętności opowiadania historii
Opowiadanie historii
Rozdział 3 Przywództwo dramatyczne
Teatr na przestrzeni wieków
Metafora teatralna w badaniach organizacyjnych
Teatr w wywiadach w "HBR". Od moralitetów do globalnego przedstawienia
Biznes jako moralitet
Dramat nowożytny w biznesie
Biznes jako happening
Tworzenie globalnego spektaklu
Obszary dramatyczne
Wykonywanie przedstawienia
Odgrywanie spektakli i angażowanie krytyki
Rozdział 4 Przywództwo mitologiczne
Mity i archetypy
Panteon przywódców biznesowych w "HBR"
Modne towarzystwo. Hermes, Atena i Demeter
Hermes, innowator i posłaniec
Atena, racjonalny strateg
Demeter, bogini urodzaju i odnowy
Starzy znajomi. Zeus, Ares i Hefajstos
Zeus, boski przywódca
Ares, bóg wojny
Hefajstos, bóg rzemiosła
Bogowie rzadziej spotykani
Mitologizowanie
Znajdź swojego boga
Rozdział 5 Formowanie i reformowanie instytucji menedżmentu
Kultura menedżerska i jej instytucjonalna siła
Nasz wywiad z "HBR"
Rola "HBR" w kulturze menedżerskiej
Wpływy estetyczne na instytucję zarządzania
Rozróżnienie postawy menedżera, artysty i kapłana
Rozdział 6 Przywódca biznesowy w roli artysty 1 kapłana
Biznes jako religia?
Wiara jako narzędzie przywracające etykę w biznesie
Wizja zmiany. Kreacja, inspiracja i instytucjonalizacja
Łączenie postawy menedżera, artysty i kapłana
Postscripta
Dodatek A.
Lista opowieści i ich lokalizacja w wywiadach w "HBR"
Dodatek B.
Lista wywiadów z dyrektorami generalnymi
Bibliografia
Indeks
232 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM PRZYSZŁOŚCI KONCEPCJE MODELE METODY PERECHUDA K. RED.
- KAPLAN GMAT 2010-2011 PREMIER WITH CD-ROM KAPLAN
- STRATEGIA ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ OBŁÓJ K.
- NOWE PODEJŚCIE DO ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ W PRZEDSIĘBIORSTWIE KOROL T.
- ELASTYCZNOŚĆ ORGANIZACJI KRUPSKI R. RED.
- KOD KATALIZATORA STRATEGIE NAJBARDZIEJ DYNAMICZNYCH FIRM ŚWIATA EVANS D.S. SCHMALENSEE R.
- PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY OBŁÓJ K.
- ZARZĄDZANIE KANONY I TRENDY MORAWSKI M. NIEMCZYK J. PERECHUDA K. STAŃCZYK-HUGIET E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|