|
CZŁOWIEK I KULTURA W KOMUNIKACJI MEDIALNEJ
REDAKCJA: KARWATOWSKA M.LITWIŃSKI R. SIWIEC A. wydawnictwo: UMCS, 2015, wydanie Icena netto: 40.10 Twoja cena 38,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Człowiek i kultura w komunikacji medialnej
Prezentowana publikacja stanowi wynik refleksji naukowej zróżnicowanej pod względem
założeń i przyjętych perspektyw badawczych. Poruszane w niej zagadnienia ogniskują
się w obszarze problemów związanych z różnymi konfiguracjami czy też refiguracjami
kultury i mediów, widzianych z perspektywy właściwych im form komunikacji, przy
uwzględnieniu ich użytkowników i odbiorców.
Chodzi tu o człowieka i kulturę, której jest on uczestnikiem zarówno w wymiarze
jednostkowym, jak i – przede wszystkim – społecznym, przy czym jest to kultura
konstytuowana przez komunikację w różnych przestrzeniach medialnych, zmieniająca się
i kształtująca pod wpływem tradycyjnych środków komunikacji masowej, a zwłaszcza
nowych mediów, w tym Internetu.
Wstęp
Część I Kultura i Media
Jolanta Panasiuk
Neurobiologiczne mechanizmy przetwarzania informacji medialnej
Jakub Nowak
O popkulturze w nowych mediach w świetle teorii Stuarta Halla uwagi teoretyczne
Małgorzata Kita
Kultura słowa w kulturze mediów
Część II Komunikacja w mediach
Barbara Sobczak
Odbiorcy telewizyjnych magazynów informacyjnych z perspektywy retorycznej
Monika Grzelka, Agnieszka Kula
Ewolucja polskiego newsa telewizyjnego i jego właściwości rodzajowych
Lucyna Sikorska
Plotka w telewizyjnych programach plotkarskich (na przykładzie programu Na językach)
Danuta Kepa-Figura
Gry językowe w przekazie medialnym – interakcja dla mas
Kazimierz Ożóg
Człowiek i jego świat według polskich tabloidów Czy tylko populizm kulturowy
Mariola Wojtak
Niebanalne teksty prasowe w analizie genologicznej
Leon Ardacewicz
Nazwiska w nagłówkach prasowych
Magdalena Piechota
Magia sportu – medialna mitologizacja według Tadeusza Olszańskiego
Paweł Nowak
Kultura śmiechu w XXI wieku – sport i dziennikarstwo sportowe okiem satyryków
radiowych
Monika Napora
„za judaszowy grosz” przeciwko swoim Motywacje i poglądy dziennikarzy pism
gadzinowych w świetle powojennych procesów
Część III Media w komunikacji
Małgorzata Karwtowska
Internet jest jak kosmos Sieć w porównaniach studenckich
Iwona Morawska
Wpływ nowych mediów na doświadczenia lekturowe współczesnych nastolatków
Małgorzata Latoch-Zielińska
Niepokorni, zagubieni, samotni... Filmowe biografie Ryszarda Riedla i Magika
(Piotra Łuszcza) we współczesnej szkole
Marina Belokoneva-Shiukashvili
Multimedia w zastosowaniu glottodydaktycznym Opis wybranych rozwiązań
Małgorzata Potent-Ambroziewicz
Językowe fascynacje młodzieży
Ewa Dunaj
Blog pisarski jako narzędzie oddziaływania na odbiorcę dzieła literackiego
Laszlo Kalman nagy
Między realnym światem a cyberkulturą – na podstawie wybranych współczesnych
dramatów węgierskich
288 stron, Format: 17.5x25.0cm, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- RYTUAŁ DRAMAT ŚWIĘTO SPEKTAKL WSTĘP DO TEORII WIDOWISKA KULTUROWEGO MACALOON J.J. RED.
- TEATRALNOŚĆ JAKO MEDIUM WEBER S.
- WSPÓŁCZESNY TEATR I FILM WOBEC WYZWAŃ NOWYCH MEDIÓW OLESZEK B .WIŚNIEWSKA M.
- DRAMA KONTEKSTY TEORETYCZNE PANKOWSKA K.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|