Książka ta jest próbą przedstawienia ogólnych zasad i reguł dotyczących
komunikacji w biznesie widzianych z perspektywy firmy, która musi używać różnych
metod informowania o sobie i swoich produktach. Zawiera elementy teorii,
doświadczenia różnych firm krajowych i zagranicznych oraz wnioski z praktyki Autora.
Znaczenie działań komunikacyjnych we współczesnym biznesie rośnie. W coraz
liczniejszych firmach na świecie i w Polsce pojawiają się odpowiedzialni za nie
specjaliści i tworzone są w tym celu odrębne działy. Książka wychodzi im naprzeciw i
stanowi cenny przewodnik dla osób, które tymi sprawami zajmują się na co dzień.
Leszek Kamiński - pracował jako wykładowca uniwersytecki, dziennikarz,
wydawca, rzecznik prasowy; od kilkunastu lat praktycznie i teoretycznie zajmuje się
problemami komunikacji korporacyjnej.
FRAGMENTY
(...) Każda firma komunikuje się ze swym otoczeniem, zwłaszcza klientami, na różne
sposoby. Reklama to jeden rodzaj komunikacji, określany też jako komunikacja
marketingowa, powiązana z procesem sprzedaży. Inny rodzaj komunikacji, określany jako
korporacyjna, operuje odmiennymi środkami przekazu i służy innym celom. Są nimi np.
komunikaty i informacje prasowe, wydawnictwa, bezpośrednie wypowiedzi przedstawicieli
firmy. Służą one budowie (także: utrzymaniu, poprawie) relacji firmy z jej szeroko
rozumianym otoczeniem, kreują jej wizerunek i przekazują treści, jakie firma chce
przekazać.
(...) Częstym błędem jest utożsamianie informacji i jej dystrybuowania z
komunikacją. Wysłanie informacji do jakiegoś adresata to zaledwie wstęp i krok
stosunkowo prosty. Komunikacja ma miejsce dopiero wtedy, gdy informacja do kogoś dotrze i
wywoła jakąś reakcję. Z natury rzeczy komunikacja - i międzyludzka, i biznesowa -
jest procesem dwustronnym. Powinniśmy zawsze analizować reakcję odbiorcy na nasz
komunikat, sprawdzać, czy został on nie tylko odebrany, ale także zrozumiany i
przyswojony.
120 stron, A5, miękka oprawa