wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.00 53,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE


ROMANOWSKA M.

wydawnictwo: PWE, 2004, wydanie I

cena netto: 56.00 Twoja cena  53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ostatnie lata to okres ogromnych zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ich siła i charakter są porównywalne z przełomem, jaki spowodowała rewolucja przemysłowa. Do najważniejszych przesłanek tych zmian, zwanych też megatrendami, należą: globalizacja gospodarki, hiperkonkurencja, przyspieszenie technologiczne i rozwój Internetu. Bez względu na stopień zmienności i przewidywalności otoczenia współczesny menedżer ma obowiązek tworzenia strategii rozwoju i konkurencji dla swojego przedsiębiorstwa oraz stale je doskonalić.

W Planowaniu strategicznym w przedsiębiorstwie autorka wskazuje menedżerowi, jakie warianty strategii musi rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji, jakie są wady i zalety różnych dróg rozwoju, w jaki sposób powiązać decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach przedsiębiorstwa. Przedstawia sposoby postępowania w trakcie tworzenia planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa i jego wyodrębnionych części.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach, uczestników kursów doskonalących umiejętności kierownicze, a także obecnych i przyszłych menedżerów.


Spis treści

Wprowadzenie

1. Planowanie strategiczne
Ewolucja myślenia strategicznego
Przedsiębiorstwo doskonałe w świetle współczesnych koncepcji zarządzania
Metodyka budowy planu strategicznego
Bariery planowania strategicznego

2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa

3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu
Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
Cele i rodzaje dywersyfikacji
Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
Konglomeraty - nieudany eksperyment?
Pułapki dywersyfikacji

4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji transnarodowej
Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
Strategie przedsiębiorstw w sektorach globalnych
Model przedsiębiorstwa globalnego
Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych

5. Strategia integracji pionowej
Definicja integracji pionowej
Integracja pionowa a strategie alternatywne
Tendencje światowe
Metody doskonalenia integracji pionowej

6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
Fuzje i przejęcia
Alianse strategiczne

7. Strategie konkurencji
Istota strategii konkurencji
Przewagi konkurencyjne
Źródła przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa
Wybór obszaru konkurencji
Hiperkonkurencja

Aneks
Zestaw instrukcji stosowania wybranych metod planowania strategicznego i oceny strategii przedsiębiorstwa
Załącznik 1
Określenie obecnej i docelowej strategii rozwoju przedsiębiorstwa na podstawie macierzy H.I. Ansoffa
Załącznik 2
Badanie synergii między sektorami działalności przedsiębiorstwa
Załącznik 3
Badanie stopnia i charakteru dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa
Załącznik 4
Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Załącznik 5
Profil globalizacyjny przedsiębiorstwa
Załącznik 6
Wybór partnera strategicznego
Załącznik 7
Analiza przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa
Bibliografia

343 strony, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- STRATEGIA BŁĘKITNEGO OCEANU. JAK STWORZYĆ WOLNĄ PRZESTRZEŃ RYNKOWĄ I..
KIM W.C. MAUBORGNE R.

- RESTRUKTURYZACJA EKONOMICZNA PRZEDSIĘBIORSTW
POD RED. DOROZIK L.

- DOSKONALENIE STRATEGII. HARVARD BUSINESS REVIEW
PRACA ZBIOROWA

- NARZĘDZIA TWORZENIA STRATEGII ORGANIZACJI
BIAŁAS T. CZAPIEWSKI M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022