Pierwsze modele zarządzania
kompetencjami zawodowymi zostały opracowane w odpowiedzi na potrzeby dużych,
ponadnarodowych korporacji związanych z nowoczesnymi technologiami. Wielu menedżerów
uznało, że skala działania, zmiany technologiczne i wielokulturowość są wyzwaniami,
którym firma musi sprostać, chcąc zachować wysoką pozycję na rynku i odnieść
sukces. Poszukiwano przy tym wzorca menedżera, a później pracownika, aby zapewnić
spójność kultury organizacyjnej i efektywność zarządzania. W ramach myślenia o
kompetencjach zawodowych położono więc większy nacisk na:
- umiejętność adaptacji
pracownika do warunków, w jakich prawdopodobnie będzie musiał pracować;
- stopień zdolności do
przyswajania nowych kompetencji;
- adekwatne
wykorzystanie gromadzonych doświadczeń;
- nieustanne kształcenie w
trakcie aktywnego życia zawodowego.
Książka Zarządzanie
kompetencjami zawodowymi jest przeznaczona dla menedżerów i specjalistów w
dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, pracowników firm szkoleniowych i doradczych, a
także dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii, psychologii.
219 stron