wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.10 71,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

STRATEGIA BŁĘKITNEGO OCEANU. JAK STWORZYĆ WOLNĄ PRZESTRZEŃ RYNKOWĄ I..


KIM W.C. MAUBORGNE R.

wydawnictwo: MT BIZNES, 2009, wydanie I

cena netto: 75.10 Twoja cena  71,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny.

W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.

Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu nad konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.


Od dłuższego czasu firmy starają się pokonać konkurencję uzyskując te same produkty i usługi w efektywniejszy sposób. Jest to droga, która dość szybko prowadzi do hiperkonkurencji i wzajemnego wyniszczenia. Tylko poprzez trwałą strategię odróżniania się od oponentów możemy stworzyć podstawy przyszłego sukcesu.

Rozwiązaniem, za jakim postulują twórcy Blue Ocean Strategy - Chan Kim i Renée Mauborgne, jest zaniechanie walki z konkurentami i skupienie się na nowej, jeszcze nie odkrytej przestrzeni rynkowej. Nie istnieją idealne firmy, jak twierdzi Tom Peters w swej koncepcji "In search of excellence", są natomiast strategiczne posunięcia biznesowe bliskie ideału, a Blue Ocean Strategy jest narzędziem do ich kreowania.

Nie walcz z rywalami - spraw, by stali się nieistotni!

Innowacja Wartości - Kamień węgielny Blue Ocean Strategy
Innowacja wartości jest tworzona w obszarze, w którym działania firmy korzystnie wpływają zarówno na strukturę kosztów, jak i na wartość oferowaną nabywcom. Oszczędności kosztowe są czynione przez eliminację i ograniczenie tych czynników, ze względu na które nasila się konkurencja w branży. Wartość dla nabywcy jest podnoszona poprzez wnoszenie i tworzenie elementów, których branża nie oferowała. Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów dzięki efektowi skali osiągniętego w miarę, jak rośnie skala wolumenu sprzedaży tego, co generuje najwyższą wartość.

Czerwone oceany zawsze będą miały duże znaczenie, jednak prawdziwy rozwój i pozycja konkurencyjna będą zależały od tego, czy dane przedsiębiorstwo potrafi odnajdywać błękitne oceany czy też nie.

Od 25 lat dominującym obszarem działalności firm są czerwone oceany. Niewiele jest praktycznych wskazówek jak odkrywać dla siebie błękitne oceany. Bez praktycznych wskazówek, ram analitycznych i regul skutecznego zarządzania ryzykiem, innowacyjne strategie wydają się wielu firmom zbyt ryzykowne. Koncepcja Blue Ocean Strategy dostarcza praktycznych i analitycznych ram dla systematycznego poszukiwania oraz zajmowania Blękitnych Oceanów.

Narzędzia
Podstawowym narzędziem służącym zarówno do prezentacji strategii Blue Ocean jak i do jej formułowania są tzw. Kanwy Strategii. Dla każdego biznesu, produktu można określić kilka podstawowych kryteriów i atrybutów, które są istotne z punktu widzenia firmy i użytkownika. Biorąc pod uwagę producentów win będą to m.in. cena, marketing z wykorzystaniem mass-mediów, jakość leżakowania, prestiż i dziedzictwo winnicy, bogactwo smaku, wybór win. Dzięki tym zmiennym można stworzyć kanwę (krzywą) strategii jaką posługuje się dana firma. Krzywe strategii są wyjątkowo pomocne do określenia jak nasza strategia wypada na tle konkurencji.

Zasady tworzenia Blue Ocean Strategy:
- Wyeliminuj czynniki, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla konsumenta.
- Zredukuj niektóre czynniki zdecydowanie poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty nastawionej na pokonanie konkurencji.
- Wzmocnij niektóre czynniki zdecydowanie powyższej standardów twojej branży, aby twoi konsumenci nie musieli iść na kompromis.
- Stwórz nowe źródła wartości, których twój sektor nigdy nie oferował!


W. Chan Kim jest profesorem Strategii i Zarządzania Międzynarodowego w The Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Chair w INSEAD.

Renée Mauborgne jest Członkiem Honorowym INSEAD i profesorem strategii i zarządzania.


SPIS TREŚCI

Przedmowa

Podziękowania

Część pierwsza: Strategia błękitnego oceanu

1. Tworzenie błękitnych oceanów 
2. Narzędzia i schematy analityczne

Część druga: Formułowanie strategii błękitnego oceanu

3. Rekonstrukcja granic rynku
4. Koncentruj się na szerokiej wizji, nie na liczbach
5. Sięgaj poza istniejący popyt
6. Wybierz właściwą sekwencję strategiczną

Część trzecia: Realizacja strategii błękitnego oceanu

7. Przezwyciężanie głównych przeszkód organizacyjnych
8. Wbuduj w swoją strategię jej realizację
9. Podsumowanie: Trwałość i odnawianie strategii błękitnego oceanu

Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Przypisy
Bibliografia
Indeks
O autorach

352 strony, format 158/233, twarda oprawa , wydanie rozszerzone 2015

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW JAK PRZEŁOŻYĆ STRATEGIĘ NA DZIAŁANIE
KAPLAN R. NORTON D.

- PRZEWAGA KONKURENCYJNA
PORTER M.

- WARTOŚĆ GODZIWA - ZASTOSOWANIE I PROCEDURY USTALANIA
MOLENDA W.

- MYŚLI PRZEWODNIE DRUCKERA
DRUCKER P.

- SPRAWNA I EFEKTYWNA ORGANIZACJA HARVARD BUSINESS REVIEW
PRACA ZBIOROWA

- JAK ROZWIJAĆ POTENCJAŁ TWOICH PRACOWNIKÓW
FORSYTH P.

- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. HARVARD BUSINESS REVIEW
PRACA ZBIOROWA

- KOMPETENCJE MENEDŻERÓW ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ
RED. SAJKIEWICZ A.

- MATEMATYKA FINANSOWA I FUNKCJE FINANSOWE ARKUSZA KALKULACYJNEGO + ZADA
MATŁOKA M. ŚWIATŁOWSKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022