wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OPŁACALNOŚĆ FAKTORINGU DLA PRZEDSIĘBIORCY I FAKTORA


KRECZMAŃSKA - GIGOL K.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Brak przejrzystości opłat faktoringowych jest jedną z przeszkód i barier dla szybszego rozwoju faktoringu w naszym kraju. Przedsiębiorcy, nie znając mechanizmu wyceny transakcji, podchodzą nieufnie do usługi faktoringu tego rodzaju. W ocenie opłacalności transakcji faktoringowych dla klienta faktoringowego, czyli przedsiębiorcy, należy operować pojęciem korzyści, jakie odnosi, korzystając z faktoringu, a nie pojęciem przychodów. Na koszty ponoszone z tytułu faktoringu składają się opłaty pobierane przez faktora. Publikacja w przystępny sposób wyjaśnia, jakie są to opłaty i co wpływa na ich wysokość. Zastosowanie w praktyce przedstawionych w niej dwóch modeli oceny opłacalności transakcji z punktu widzenia faktora i faktoranta przyczyni się do poprawy przejrzystości czytelności systemu opłat i pozwoli stronom umowy faktoringowej na zminimalizowanie ryzyka poniesienia strat i maksymalizację korzyści z faktoringu.

Z recenzji prof. dr hab. Janusza Ostaszewskiego, Dziekana Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej:

Książka jest znakomitym opracowaniem, pozwalającym zrozumieć istotę transakcji faktoringowych pod kątem w aspekcie ich opłacalności dla faktora i faktoranta. Zawiera także nowatorski, nie tylko w skali Polski, model oceny opłacalności transakcji faktoringowych, oparty na głębokiej wiedzy i praktycznym doświadczeniu autorki - eksperta w tej dziedzinie.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Istota transakcji faktoringowych
1.1. Wprowadzenie do faktoringu
1.2. Rodzaje transakcji faktoringowych
1.3. Podstawy prawne
1.4. Podmioty faktoringu
1.5. Funkcje i efekty faktoringu

Rozdział 2. Rynek faktoringowy
2.1. Factoring na świecie
2.2. Rynek factoringowy w Europie
2.3. Factoring w Polsce i szanse jego rozwoju

Rozdział 3. Ryzyko w działalności faktora i faktoranta
3.1. Ryzyko, jego element prowadzenia działalności gospodarczej
3.2. Czynniki mające wpływ na ryzyko
3.3. Rodzaje ryzyka w działalności faktora i faktoranta
3.4. Ryzyko towarzyszące transakcjom faktoringowym (w porównaniu do transakcji kredytowych, cesji wierzytelności i leasingu)
3.5. Sposoby zarządzania ryzykiem

Rozdział 4. Opłaty towarzyszące faktoringowi
4.1. Rodzaje opłat
4.2. Czynniki mające wpływ na wysokość opłat
4.3. Znaczenie poszczególnych opłat
4.4. Sposoby pobierania opłat przez faktorów
4.5. Alternatywny sposób pobierania opłat

Rozdział 5. Zależność między opłatami a opłacalnością transakcji faktoringowych
5.1. Opłacalność faktoringu dla faktora i faktoranta
5.2. Badanie opłacalności transakcji w zależności od różnych opłat i sposobu ich pobierania
5.3. Przedstawienie modelu oceny opłacalności transakcji faktoringowych
5.4. Empiryczna weryfikacja modelu oceny opłacalności transakcji faktoringowych

Zakończenie
Literatura

152 strony, A5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FAKTORING W POLSCE. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU
PODEDWORNA-TARNOWSKA D.

- FAKTORING
BISKUPSKI Z.

- FAKTORING W TEORII I W PRAKTYCE
KRECZMAŃSKA-GIGOL K.

- FAKTORING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
TOKARSKI M.

- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP
CZARECKI J.

- FAKTORING MIĘDZYNARODOWY. SPOSÓB NA FINANSOWANIE EKSPORTU
SOBOL I.

- PSYCHOLOGIA ZMIANY 150 SKUTECZNYCH TECHNIK JAK WYJŚĆ Z KRYZYSU
SKAŁA M.

- FAKTORING W POLSCE 2010 ANALIZA RYNEK PERSPEKTYWY
KRECZMAŃSKA-GIGOL K. (RED.)

- RYZYKO FAKTORA W TRANSAKCJACH FAKTORINGOWYCH
KRECZMAŃSKA-GIGOL K.

- PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY AUDIOBOOK CD-MP3
TRACY BRIAN

- FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI
KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022