wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 68.30 64,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PROGNOZOWANIE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM


DITTMAN P. DITTMAN I. SZABELA-PASIERBIŃSKA E, SZPULAK A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2009, wydanie I

cena netto: 68.30 Twoja cena  64,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:

  • znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
  • prognostycznego,
  • eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
  • ometody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
  • sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
  • prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.


Spis treści:

O autorach
str. 7
Wstęp
str. 9

Część I. Wprowadzenie
str. 11

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
str. 13
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
str 13
1.2. Podstawy prognozowania
str. 15
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
str. 17
1.4. Proces prognostyczny
str. 18
2. Eksploracja danych prognostycznych
str. 33

2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
str. 33
2.2. Statystyczna obróbka danych
str. 36
2.2.1. Czyszczenie danych
str. 36
2.2.2. Przekształcanie danych
str. 55
2.3. Eksploracyjna analiza danych
str. 57

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży
str. 73

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży
str. 75

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
str. 79
4.1. Modele formalne I rodzaju
str. 79
4.1.1. Modele szeregów czasowych
str. 79
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
str. 81
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
str. 87
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
str. 103
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
str. 116
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
str. 119
4.2. Modele formalne II rodzaju
str. 140

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
str. 144
5.1. Modele formalne I rodzaju
str. 144
5.1.1. Modele ekonometryczne
str. 144
5.1.2. Drzewa regresyjne
str. 178
5.1.3. Modele analogowe
str. 183
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
str. 188
5.1.5. Testy rynkowe
str. 192
5.2. Modele formalne II rodzaju
str. 194

6. Modele nieformalne
str. 200
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
str. 200
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
str. 202
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
str. 202
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
str. 204
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne
str. 206

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
str. 215
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
str. 215
7.1.1. Kombinacja prognoz
str. 218
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
str. 221
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
str. 222 7.1.4. Wybór sposobu integracji
str. 222
7.2. Monitorowanie prognoz
str. 223

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
str. 225

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
str. 227
8.1. Pojęcia wstępne
str. 227
8.2. Źródła danych
str. 228
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
str. 231
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
str. 232
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej
str. 240

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
str. 243
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
str. 243
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
str. 244
9.3. Metody prognozowania finansowego
str. 245
9.3.1. Budżetowanie
str. 245
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
str. 246
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
str. 248
9.4.1. Budżet gotówki
str. 248
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma
str. 255

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
str. 263
10.1. Istota prognozowania bankructwa
str. 263
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
str. 264
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
str. 271
Tablice statystyczne
str. 287
Bibliografia
str. 305
Indeks
str. 311


320 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FINANSOWE INSTRUMENTY POCHODNE
GRZYWACZ J. RED.

- ZARZĄDZANIE RYZYKIEM ZMIANY CENY
WINKLER-DREWS T.

- CONTROLLING + PRAKTYCZNE POMOCE CONTROLLINGOWE W EXCELU NA CD
MEHLAN A.

- RYNKI INWESTYCJI ALTERNATYWNYCH
MIKITA M. PEŁKA W.

- KOSZTY I EFEKTY DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
GARBARSKI L. RED.

- HISTORIA NATURALNA BOGACZY
CONNIF R.

- METODY ILOŚCIOWE W R Z PŁYTĄ CD APLIKACJE EKONOMICZNE I FINANSOWE
KOPCZEWSKA K. KOPCZEWSKI T. WÓJCIK P.

- RYNEK USŁUG FINANSOWYCH A KONIUNKTURA GOSPODARCZA
GARCZARCZYK J.

- TEORIA OCZEKIWAŃ ANALIZA EMPIRYCZNA GWP W WARSZAWIE S.A.
MUCHA M.

- USTAWA O OFERCIE PUBLICZNEJ
HAŁADYJ K.

- RYNKI FINANSOWE W ROZWOJU PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
RED. FILIPIAK B. MIKOŁAJCZYK B.

- ZASADA MINIMAKSU I PROCEDURY OPTYMALNE W STATYSTYCZNYCH PROBLEMACH DEC
BORATYŃSKA A.

- WSPÓŁCZESNA BANKOWOŚĆ INWESTYCYJNA
SZELĄGOWSKA A. RED.

- EKONOMIA WIEDZY NIEDOSKONAŁEJ KURS WALUTOWY I RYZYKO
FRYDMAN R. GOLDBERG M.D.

- GOSPODARKA NARODOWA
DOBOSZYŃSKI A.

- METODY I TECHNIKI SONDAŻOWYCH BADAŃ OPINII
SZREDER M.

- STATYSTYCZNE METODY WIELOWYMIAROWEJ ANALIZY PORÓWNAWCZEJ
PANEK T.

- INWESTYCJE HYBRYDOWE NOWE UJĘCIE OCENY EFEKTYWNOŚCI
KASIEWICZ S. ROGOWSKI W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022