MARKETING TEORIA I PRZYKŁADY
SOBOTKIEWICZ D. WANIOWSKI P. DASZKIEWICZ M. wydawnictwo: PLACET, 2010, wydanie I cena netto: 63.50 Twoja cena 60,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Celem tej książki jest przedstawienie wszystkich podstawowych zagadnień z
dziedziny marketingu, a tym samym zainspirowanie do ich stosowania w praktyce. Staraliśmy
się odnieść kolejne zagadnienia do otaczającej nas rzeczywistości, często
posługując się przykładami przedsiębiorstw polskich bądź zagranicznych.
Adresatem książki, są wszyscy, którzy pragną nauczyć się lub pogłębić
znajomość marketingu. Może ona stać się podręcznikiem wprowadzającym w bardzo
skomplikowany, ale jakże fascynujący świat technik i narzędzi marketingowych, jak i
źródłem wiedzy dla osób, które tworzą strategie marketingowe w swoich organizacjach.
Spis treści:
WSTĘP
I. PRZEDSIEBIORSTWO - NABYWCA - RYNEK - MARKETING (Paweł Waniowski)
1. Mechanizm rynkowy
2. Optimum konsumenta
3. Proces tworzenia użyteczności
4. Otoczenie przedsiębiorstwa
5. Podstawowe zasady koncepcji marketingowych
6. Definicje i geneza marketingu
II. ZACHOWANIA NABYWCÓW (Paweł Waniowski)
1. Racjonalność zachowań nabywców
2. Uwarunkowania wewnętrzne wpływające na zachowania nabywców
3. Czynniki zewnętrzne
- Czynniki osobiste
- Czynniki ekonomiczne
- Czynniki społeczne
- Czynniki kulturowe
4. Proces zakupu i jego skutki
III. INFORMACYJNE PODSTAWY DECYZJI MARKETINGOWYCH (Paweł Waniowski)
1. System informacji marketingowej w przedsiębiorstwie
2. Badania marketingowe
Rodzaje badań marketingowych i procedura badawcza
Definiowanie problemu badawczego
Projekt badania
Gromadzenie danych
Redukcja, analiza i interpretacja wyników badania
IV. WYBÓR RYNKU DOCELOWEGO I POZYCJONOWANIE OFERTY MARKETINGOWEJ (Magdalena
Daszkiewicz)
1. Segmentacja rynku
2. Poziomy segmentacji a działania rynkowe
3. Określenie rynku docelowego
4. Pozycjonowanie oferty marketingowej
V. BUDOWANIE STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA (Magdalena Daszkiewicz i
Paweł Waniowski)
1. Strategia w przedsiębiorstwie
2. Decyzje strategiczne i taktyczne
3. Strategia marketingowa i budowanie przewagi konkurencyjnej
4. Strategiczne planowanie marketingowe
5. Proces kształtowania strategii marketingowych
Analiza sytuacji marketingowej
Ustalenie celów marketingowych
Rodzaje strategii marketingowych
Programowanie marketingu-mix i wdrożenie strategii marketingowej
6. Narzędzia wspomagające proces kształtowania marketingowej strategii
przedsiębiorstwa
VI. PRODUKT (Paweł Waniowski)
1. Pojęcie i wymiary produktu
2. Podział produktów
3. Cykl życia produktu
4. Asortyment
5. Marka, strategie markowania
VII. CENA (Paweł Waniowski)
1. Cena a inne instrumenty marketingowe
2. Metody ustalania cen
Współzależność metod
Metody kosztowe
Metody popytowe
Stanowienie c en na podstawie cen konkurentów
3. Strategie cenowe
Strategie cen wysokich
Strategie cen średnich
Strategie cen niskich
VIII. DYSTRYBUCJA (Dariusz Sobotkiewicz)
1. Istota dystrybucji
2. Rodzaje kanałów dystrybucji
3. Wybór, organizacja i zarządzanie kanałami dystrybucji
4. Konflikty w kanałach dystrybucji
5. Fizyczna dystrybucja i logistyka marketingowa
6. Marketing bezpośredni
IX. ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
1. Procesy komunikacyjne w działaniach przedsiębiorstw (Dariusz Sobotkiewicz)
2. Koncepcja zintegrowanej komunikacji (Magdalena Daszkiewicz)
3. Proces budowania strategii komunikacji marketingowej (Dariusz Sobotkiewicz)
X. INSTRUMENTY PROMOCJI
1. Reklama (Dariusz Sobotkiewicz)
2. Sprzeda? osobista (Dariusz Sobotkiewicz)
3. Promocja sprzedaży (Dariusz Sobotkiewicz)
4. Public Relations (Magdalena Daszkiewicz)
XI. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W INTERNECIE (Magdalena Daszkiewicz)
1. Internet jako medium komunikacyjne
2. Charakterystyka, segmentacja i profilowanie internautów
3. Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie
4. Internetowe oblicze instrumentów promocji
XII. ORGANIZACJA MARKETINGU W PRZEDSIĘBIORSTWIE (Dariusz Sobotkiewicz)
1. Personel marketingowy przedsiębiorstwa
2. Ewolucja działu marketingu w przedsiębiorstwie
3. Usytuowanie komórek marketingowych w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
4. Wewnętrzna organizacja komórek marketingowych
XIII. APLIKACJE POZABIZNESOWE MARKETINGU
1. Marketing społeczny (Magdalena Daszkiewicz)
2. Marketing terytorialny (Magdalena Daszkiewicz i Paweł Waniowski)
3. Marketing polityczny (Paweł Waniowski)
392 strony, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- EKONOMIA T.2 SAMUELSON, NORDHAUS
- PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK NOWACKA A. NOWACKI R.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 2010 PRAKTYCZNY KOMENTARZ EKSPERTÓW PRACA ZBIOROWA
- HISTORIA ADMINISTRACJI. SKRYPTY MACIEJEWSKI T.
- ASPEKTY POLITYCZNE SPOŁECZNE I EKONOMICZNE PROCESU WDRAŻANIA EKSTOWICZ B. / EUROPEJSKICH FUNDUSZY STRUKTURALNYCH W POLSCE
- KONCEPCJE POLITYKI WESOŁOWSKI WŁ.
- LEKSYKON ZARZĄDZANIA OLCZAK A., KOŁODZIEJCZYK-OLCZAK I. RED.
- METODOLOGIA NAUK EKONOMICZNYCH DYLEMATY I WYZWANIA KUCIŃSKI K. RED.
- MARKETING MIĘDZYNARODOWY LIMAŃSKI A. DRABIK I.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ LUDŹMI I PROBLEMAMI OLSZEWSKA J. ROKICKI J.
- GOSPODARKA FINANSOWA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE KOŁACZYŃSKI B. RATAJCZAK M.
- SYSTEM INSTYTUCJI UNII EUROPEJSKIEJ W SWIETLE POSTANOWIEŃ TRAKTATU CAŁA-WACINKIEWICZ E. / Z LIZBONY
- POLITOLOGIA HEYWOOD A.
- MIĘDZYNARODOWE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI POCZTOWSKI A. RED.
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ LANDRETH H. COLANDER D.C.
- MARKETING (OPRAWA TWARDA) KOTLER PHILIP KELLER KEVIN LANE
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OCHRONIE ZDROWIA LEWANDOWSKA H.
- ENCYKLOPEDIA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO MIASKOWSKA-DASZKIEWICZ K. SZMULIK B.
- PRAWO FINANSÓW PUBLICZNYCH W POLSCE STANKIEWICZ R.
- IDEOLOGIE POLITYCZNE HEYWOOD A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|