ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ LUDŹMI I PROBLEMAMI
OLSZEWSKA J. ROKICKI J. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2010, wydanie I cena netto: 56.60 Twoja cena 53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do zamawiających jak i do
wykonawców.
Składa się z dwóch części - pierwsza poświęcona jest interpretacji
zagadnień prawnych, zawiera propozycje rozwiązań problemów najczęściej
występujących w praktyce a mogących stanowić zagrożenie dla sprawności i
efektywności działania organizacji.
Druga część to swoisty podręcznik lidera zespołu traktujący o
zarządzaniu zespołami ludzkimi i kompetencjami w sferze zamówień publicznych oraz
wdrażaniu procedur w organizacji.
Nowatorskie podejście do poruszanej problematyki sprawia, że opracowanie stanowi
ciekawą pozycję bibliograficzną na rynku wydawniczym, a jego lektura może być
drogowskazem dla wielu menedżerów i innych osób podejmujących trudne decyzje w tej
złożonej materii.
Stan prawny na 29.01.2010 r.
Spis treści:
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Rozdział I
Cele ustawy - Prawo zamówień publicznych a zasady finansów publicznych
Rozdział II
Planowanie zamówień publicznych jako podstawa podejmowania decyzji w sferze zamówień
publicznych
Rozdział III
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako podstawowy dokument w postępowaniu
1.Warunki udziału w postępowaniu jako sposób weryfikacji zdolności wykonawcy
do wykonania zamówienia - formułowanie warunków udziału w postępowaniu i dokumenty
niezbędne dla oceny spełniania warunków
2. Zmiany SIWZ (dopuszczalność i obowiązki zamawiającego związane ze zmianą SIWZ)
3. Forma i zasady porozumiewania się z wykonawcami
4. Jak uniknąć błędów, czyli prawidłowo sporządzona specyfikacja istotnych warunków
zamówienia
Rozdział IV
Przygotowanie postępowania
1. Opis przedmiotu zamówienia - zasady opisu
1.1. Artykuł 29 ust. 3 p.z.p. - równoważność ofert
1.2. Cechy techniczne i jakościowe opisu przedmiotu zamówienia
1.3. Normy, aprobaty, specyfikacje
1.4. Zagadnienie opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane
2. Stosowanie Wspólnego Słownika Zamówień
3. Obliczanie wartości zamówienia - zasady ogólne
3.1. Oferty częściowe, zamówienia udzielane w częściach
3.2. Usługi i dostawy powtarzające się okresowo
3.3. Roboty budowlane
4. Ogłoszenia w postępowaniu o zamówienie
Rozdział V
Przygotowanie i złożenie ofert
1. Formalne wymogi ofert
1.1. Oferta w świetle przepisów kodeksu cywilnego
1.2. Forma oferty
1.3. Opakowanie oferty
2. Wykonawcy
2.1. Formy organizacyjno-prawne
2.2. Reprezentacja wykonawców
2.3. Prokura i pełnomocnictwo w uregulowaniach kodeksu cywilnego
3. Termin związania ofertą
3.1. Maksymalne terminy związania ofertą
3.2. Przedłużenie terminu związania ofertą (art. 85 p.z.p.)
3.3. Możliwość zawarcia umowy po upływie terminu związania ofertą (art. 94 ust. 1
p.z.p.)
4. Wadium
4.1. Prawna istota wadium
4.2. Wadium na gruncie przepisów prawa zamówień publicznych.
4.3. Formy wniesienia wadium
4.4. Zwrot wadium
4.5. Zatrzymanie wadium
Rozdział VI
Ocena oferty
1. Otwarcie ofert i ich ocena
2. Wykluczenie wykonawcy, ustawowe przesłanki wykluczenia, wybrane problemy
3. Odrzucenie oferty
3.1. Przesłanki odrzucenia oferty
3.2. Sposób postępowania z rażąco niską ceną
3.2. Poprawianie omyłek w ofertach wykonawców
Aneks
Bibliografia
Tabela 13. Wymogi i procedury - przetarg nieograniczony - zamówienia klasyczne
Tabela 14. Wymogi i procedury - przetarg ograniczony - zamówienia klasyczne
Spis rysunków
Spis tabel
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
4. Wybór najkorzystniejszej oferty a sytuacja unieważnienia postępowania - wybrane
problemy
Rozdział VII
Zamówienie z wolnej ręki - zamówienia dodatkowe w robotach budowlanych.
Rozdział VIII
Środki odwoławcze
1. Podmioty legitymowane i interpretacja interesu wykonawcy
2. Odwołanie - wymogi formalne, terminy, postępowanie odwoławcze.
3. Skarga do sądu - podmioty legitymowane, wymogi formalne
4. Postępowania protestacyjno-odwoławcze - z praktyki wzięte
Rozdział IX
Możliwość dokonywania zmian do umowy w sprawie zamówienia publicznego w
świetle art. 144 p.z.p
Rozdział X
Organizacja postępowań u zamawiających i wykonawców
1. Regulaminy wewnętrzne i potrzeba ich tworzenia w instytucjach zamawiających
2. Podział zadań i kompetencji w instytucjach zamawiających
3. Centralizacja zamówień a zalety decentralizacji w instytucjach zamawiających
4. Organizacja pracy komisji przetargowej i odpowiedzialność członków komisji oraz
innych osób wykonujących czynności w postępowaniu
5. Organizacja postępowań i podział zadań i kompetencji u wykonawców
Rozdział XI
Zarządzanie działem zamówień publicznych
1. Organizacja pracy działu zamówień publicznych - planowanie
2. Organizowanie pracy w dziale zamówień publicznych - podział zadań i
odpowiedzialności
3. Ocena osobowości i umiejętności pracowników i związany z tym dobór metod i narzędzi
motywacyjnych
4. Jak osiągać cele w zespole?
5. Lider w zamówieniach publicznych, czyli kto może nim być i dlaczego wiedza to nie
wszystko?
450 stron, A5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- NAUKA ADMINISTRACJI KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
- KONCEPCJE POLITYKI WESOŁOWSKI WŁ.
- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.
- EKONOMIA TOM.1 P.SAMUELSON,W.NORDHAUS
- MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE RED. JABŁOŃSKI A.W. SOBOWIAK L.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ PŁUŻAŃSKI M.
- E-URZĄD W KOMUNIKACJI Z OBYWATELEM KOWALCZYK M.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI PROJEKTU EUROPEJSKIEGO DYLEWSKI M. FILIPAK B. GURANOWSKI A.
- POLITOLOGIA HEYWOOD A.
- NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI WASILUK A. RED.
- MIKROEKONOMIA MANKIW N.G. TAYLOR M.P.
- MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI KOTLER P. ARMSTRONG G. SAUNDERS J. WONG V.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OCHRONIE ZDROWIA LEWANDOWSKA H.
- HISTORIA ADMINISTRACJI I MYŚLI ADMINISTRACYJNEJ WYBÓR ŹRÓDEŁ MALEC J. RED.
- USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH ORAZ PRZEPISY WPROWADZAJĄCE TWOJE PRAWO FLISEK A. RED.
- IDEOLOGIE POLITYCZNE HEYWOOD A.
- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH LEWICKA D.
- MAKROEKONOMIA HALL R.E. TAYLOR J.B.
- WSPÓŁCZESNY MARKETING. FILOZOFIA STRATEGIE INSTRUMENTY BIELSKI I.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|