E-URZĄD W KOMUNIKACJI Z OBYWATELEM
KOWALCZYK M. wydawnictwo: WAIP, 2009, wydanie I cena netto: 33.50 Twoja cena 31,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W książce e-urząd w komunikacji z obywatelem autor opisuje funkcjonowanie
nowoczesnej administracji publicznej w warunkach globalizującego się świata.
Na przestrzeni ostatnich dekad rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych zmienił
charakter społeczeństw i urzędów. Zależność ta została opisana w niniejszej
książce. Jej adresatami są urzędnicy państwowi odpowiedzialni za informatyzację
administracji publicznej, samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych,
dziennikarze i wszyscy zainteresowani tematyką samorządową oraz informatyzacją sektora
publicznego.
Marcin Kowalczyk, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce,
absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Instytutu Dziennikarstwa UW oraz
Ośrodka Studiów Amerykańskich UW. W latach 2003-2005 pracował jako dziennikarz
gospodarczy (Reuters, Gazeta Prawna). Od 2007 roku - pracownik naukowy w Zakładzie
Ekonomii, Finansów i Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W pracy badawczej koncentruje się na zależnościach
między unowocześnianiem systemów informacji publicznej a tworzeniem struktur
społeczeństwa obywatelskiego.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział pierwszy
Jak komunikuje się urząd
Kluczowe pojęcia
Dostęp do informacji na przestrzeni stuleci
Rozwój form informacji publicznej
Współczesny e-urząd
Podsumowanie
Rozdział drugi
Społeczeństwo - odbiorcy informacji
Wprowadzenie
Tradycja republikańska
Model liberalny
Współczesne wizje społeczeństwa obywatelskiego
Podsumowanie
Rozdział trzeci
Wybrane organizacje międzynarodowe
Zarys historyczny
Informacja publiczna w krajach członkowskich ONZ
Plany reform
Podsumowanie
Rozdział czwarty
Państwa Unii Europejskiej
Ewolucja systemu informacji publicznej w wybranych
państwach Unii Europejskiej
Podsumowanie
Rozdział piąty
Polski e-urząd w komunikacji z obywatelem
System informacji publicznej w Polsce
Reforma e-administracji
Polskie społeczeństwo obywatelskie
Podsumowanie
Rozdział szósty
Informacja publiczna w społeczeństwie obywatelskim - model dla państw Unii
Europejskiej
Model współzależności wskaźników rozwoju
społeczeństwa obywatelskiego oraz rozwoju informacji publicznej
Omówienie modelu korelacji
Podsumowanie
Zakończenie
Czy jesteśmy gotowi na e-administrację?
Bibliografia
Indeks
222 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARYS USTROJU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ SZAŁOWSKI R.
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIEDZINIE GOSPODAROWANIA NIERUCHOMOŚCIAMI JĘDRUSZUK Ł.
- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH SURMACZYŃSKI M.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- FINANSE PUBLICZNE PN 112 SOKOŁOWSKI J. SOSNOWSKI M. ŻABIŃSKI A. RED.
- MARKETING BEZPOŚREDNI I INTERAKTYWNY STONE M. BOND A. BLAKE E.
- E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH SZUMSKI O.
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W EUROPIE KMIECIAK Z. RED.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI CYMERMAN J. JESIOTR G. JESOTR M. CYMERMAN R.
- SŁOWNIK MYŚLI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ
- ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE ROZKWITALSKA M.
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ STANKIEWICZ W.
- CZYM JEST MARKETING SILK A.J.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ STACHOWIAK M. JERZYKOWSKI J. DZIERŻANOWSKI WŁ.
- SOCJOLOGIA ADMINISTRACJI. ZARYS WYKŁADU PILIPIEC S. SZRENIAWSKI P.
- DOTACJE Z UNII EUROPEJSKIEJ. ZDOBĄDŹ DOTACJE UNIJNE DLA SWOJEJ FIRMY SIKORSKA K. BULZACKI T.
- TEORIE POLITYKI ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE KRAUZ-MOZER B.
- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.
- EKONOMIA T.2 SAMUELSON, NORDHAUS
- PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK NOWACKA A. NOWACKI R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|