E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
SZUMSKI O. wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I cena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Od połowy XX wieku, wraz z liberalizacją gospodarki, rozpoczęto współpracę
międzynarodową na rzecz tworzenia ogólnoświatowych standardów, w tym w obszarze
zamówień publicznych. Akcesja Polski do Unii Europejskiej spowodowała konieczność
dostosowania dotychczasowych przepisów do norm wspólnotowych. Wprowadzono takie
rozwiązania, jak: aukcja oraz licytacja elektroniczna, dynamiczny system zakupów czy
umowy ramowe.
Analiza systemów e-government w wybranych państwach ukazuje znaczenie zamówień
publicznych w rozwoju gospodarczym. Realizacja planu wdrożenia systemu zamówień
publicznych przeprowadzanych drogą elektroniczną ma znaczenie strategiczne dla rozwoju
e-government oraz obniżania całkowitych kosztów działania administracji, łatwiejszego
dostępu do usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców oraz zwiększania
przejrzystości warunków zawieranych kontraktów.
Niniejsza książka jest podsumowaniem badań autora w zakresie e-government
oraz e-procurement. W pracy przedstawiono dogłębną analizę e-government w
wiodących państwach Unii Europejskiej. Omówiono aspekty aktualnych zjawisk
współczesnej elektronicznej administracji publicznej, w tym zagadnienia związane z
szeroko pojętą ideą e-government, e-usług publicznych, a w szczególności
postępowań przetargowych przeprowadzanych drogą elektroniczną (e-procurement).
Obszerny fragment poświęcono również rozwojowi społeczeństwa informacyjnego w
Polsce.
Autor, opierając się na bezpośrednich badaniach zjawiska, formułuje aktualną
ocenę poziomu rozwoju e-government i społeczeństwa informacyjnego.
Opracowanie stanowi kompendium wiedzy o e-government i jest skierowane do
przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców realizujących projekty
informatyczne na rzecz administracji publicznej, kadry naukowej, studentów oraz osób
zainteresowanych zagadnieniami elektronicznej administracji.
W publikacji uwzględniono stan prawny na dzień 1 lutego 2007 roku.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. ANALIZA PORÓWNAWCZA SYSTEMÓW PRZEPROWADZANIA POSTĘPOWAŃ PRZETARGOWYCH
DROGĄ ELEKTRONICZNĄ (E-PROCUREMENT) W WYBRANYCH PAŃSTWACH
1.1. Analiza tradycyjnej administracji publicznej
1.2. Analiza systemów zamówień publicznych przeprowadzanych drogą elektroniczną na
tle elektronicznej administracji w wybranych krajach
1.3. Charakterystyka e-government w Finlandii
1.3.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w Finlandii
1.3.2. System zamówień publicznych w Finlandii
1.3.3. Bariery wdrożeniowe w Finlandii
1.4. Charakterystyka e-government w Szwecji
1.4.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w Szwecji
1.4.2. System zamówień publicznych w Szwecji
1.4.3. Bariery wdrożeniowe w Szwecji
1.5. Charakterystyka e-government w Danii
1.5.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w Danii
1.5.2. System zamówień publicznych w Danii
1.5.3. Bariery wdrożeniowe w Danii
1.6. Charakterystyka e-government w Niemczech
1.6.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w Niemczech
1.6.2. System zamówień publicznych w Niemczech
1.6.3. Bariery wdrożeniowe w Niemczech
1.7. Charakterystyka e-government we Włoszech
1.7.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną we Włoszech
1.7.2. System zamówień publicznych we Włoszech
1.7.3. Bariery wdrożeniowe we Włoszech
1.8. Charakterystyka e-government w Austrii
1.8.1. Analiza poziomu usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w Austrii
1.8.2. System zamówień publicznych w Austrii
1.8.3. Bariery wdrożeniowe w Austrii
1.9. Analiza porównawcza systemów zamówień publicznych przeprowadzanych drogą
elektroniczną
Rozdział 2. ANALIZA OBECNEGO STANU ADMINISTRACJI ELEKTRONICZNEJ (E-GOVERNMENT) W
POLSCE
2.1. Analiza tradycyjnego systemu zamówień publicznych w Polsce
2.2. Analiza braków aktualnego systemu zamówień publicznych
2.3. Bariery uruchomienia systemów e-procurement w Polsce metodą odniesień
międzynarodowych
2.4. Wnioski i rekomendacje dla polskiej administracji publicznej
Rozdział 3. MODEL SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH PRZEPROWADZANYCH DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ W POLSCE
3.1. Charakterystyka modelu systemu zamówień publicznych przeprowadzanych drogą
elektroniczną w Polsce
3.2. Wykorzystanie systemu przeprowadzania postępowań przetargowych drogą
elektroniczną przez zamawiającego
3.2.1. Przetarg nieograniczony
3.2.2. Przetarg ograniczony
3.2.3. Negocjacje z ogłoszeniem
3.2.4. Negocjacje bez ogłoszenia
3.2.5. Zapytanie o cenę
3.2.6. Zamówienie z wolnej ręki
3.3. Wykorzystanie systemu zamówień publicznych przeprowadzanych drogą elektroniczną
przez wykonawcę
3.3.1. Przetarg nieograniczony
3.3.2. Przetarg ograniczony
3.3.3. Negocjacje z ogłoszeniem
3.3.4. Negocjacje bez ogłoszenia
3.3.5. Zapytanie o cenę
3.3.6. Zamówienie z wolnej ręki
3.4. Wykorzystanie systemu zamówień publicznych przeprowadzanych drogą elektroniczną
przez Urząd Zamówień Publicznych
ZAKOŃCZENIE
SŁOWNIK
SPIS LITERATURY
184 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
- KONCEPCJE POLITYKI WESOŁOWSKI WŁ.
- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.
- NAUKA ADMINISTRACJI KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.
- MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE RED. JABŁOŃSKI A.W. SOBOWIAK L.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ LUDŹMI I PROBLEMAMI OLSZEWSKA J. ROKICKI J.
- EKONOMIA TOM.1 P.SAMUELSON,W.NORDHAUS
- POLITOLOGIA HEYWOOD A.
- NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI WASILUK A. RED.
- E-URZĄD W KOMUNIKACJI Z OBYWATELEM KOWALCZYK M.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI PROJEKTU EUROPEJSKIEGO DYLEWSKI M. FILIPAK B. GURANOWSKI A.
- MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI KOTLER P. ARMSTRONG G. SAUNDERS J. WONG V.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OCHRONIE ZDROWIA LEWANDOWSKA H.
- MIKROEKONOMIA MANKIW N.G. TAYLOR M.P.
- IDEOLOGIE POLITYCZNE HEYWOOD A.
- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH LEWICKA D.
- HISTORIA ADMINISTRACJI I MYŚLI ADMINISTRACYJNEJ WYBÓR ŹRÓDEŁ MALEC J. RED.
- USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH ORAZ PRZEPISY WPROWADZAJĄCE TWOJE PRAWO FLISEK A. RED.
- WSPÓŁCZESNY MARKETING. FILOZOFIA STRATEGIE INSTRUMENTY BIELSKI I.
- PSYCHOLOGIA DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ VON DER LINDE B. VON DER HEYDE A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|