PSYCHOLOGIA DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ
VON DER LINDE B. VON DER HEYDE A. wydawnictwo: C.H. BECK, 2009, wydanie I cena netto: 68.50 Twoja cena 65,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak skutecznie motywować pracowników? Jak stworzyć zespół, dbać o
efektywność i rozwiązywać konflikty? Co o osobowości kandydata mówią materiały
rekrutacyjne?
Skutecznie zarządzać może tylko ten, kto właściwie rozumie zachowania swoich kolegów
i współpracowników. Poznaj podstawowe zagadnienia psychologii w tej materii i wybierz
skuteczny styl zarządzania.
W publikacji:
* omówienie najważniejszych kompetencji kadry kierowniczej,
* podstawy psychologii dla kadr kierowniczych,
* psychologia motywacji,
* zasady umiejętnego zarządzania w sytuacji kryzysowej.
Spis treści:
Spis testów "Sprawdź się!"
Wprowadzenie - Co oferuje ta książka?
Ważne kompetencje kadry kierowniczej
1. Zdolność analizy
2. Zorientowanie na działanie i osiągnięcie rezultatu
3. Umiejętność motywowania
4. Zorientowanie na cel
5. Umiejętność wprowadzania zamierzeń w czyn i uczestniczenia w konfliktach
6. Zdolność empatii i elastyczność w relacjach
7. Siła perswazji i zdolność komunikowania się
8. Myślenie strategiczne, pod kątem potrzeb firmy
9. Autorefleksja i gotowość do zmian
1. Podstawy psychologii dla kadr kierowniczych
1.1. Model czterech typów psychologicznych - praktyczna teoria na co dzień
1.2. Poczucie własnej wartości
1.3. Nastawienie i zachowanie
1.4. Dylemat roli - odnalezienie równowagi
1.5. Teorie zarządzania i pytanie o skuteczny styl kierowania
2. Umiejętność oceny pracownika
2.1. Na czym polega poznanie człowieka w kontekście zawodowym?
2.2. Zrozumieć istniejącą sytuację
2.3. Właściwa interpretacja informacji
2.4. Jak opisać i wyjaśnić zachowanie?
2.5. Popraw swoją znajomość natury ludzkiej
2.6. Jakie narzędzia można stosować?
3. Psychologia motywacji
3.1. Czym jest motywacja?
3.2. Jakie potrzeby ma człowiek?
3.3. Motywacja jako proces
3.4. Jakie są rodzaje motywacji?
3.5. Demotywacja i ponowna motywacja
3.6. Zadania kadry kierowniczej w procesie motywacyjnym
4. Postaw na pracę zespołową
4.1.Tworzenie opinii i podejmowanie decyzji w zespołach
4.2. Praca zespołowa w praktyce
4.3. Jak z grupy powstaje zespół
5. Jak umiejętnie zarządzać w sytuacji konfliktowej
5.1. Rodzaje i przyczyny konfliktów
5.2. Indywidualne przesłanki powstawania konfliktów
5.3. Spory między grupami
5.4. Jak pokonać konflikt i wykorzystać go?
Formularze i materiały pomocnicze
Indeks rzeczowy
196 stron, oprawa miekka,Format: 16.0x19.0cm Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DOKTRYNY POLITYCZNE XIX I XX WIEKU CHOJNICKA K. KOZUBA-CIEMBRONIEWICZ W.
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM KOSTERA M.
- EUROPEJSKIE PRAWO ADMINISTRACYJNE RED. KRAWIEC G.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI PUBLICZNYMI PIOTROWSKA-MARCZAK K. URYSZEK T.
- POSTĘPOWANIE CYWILNE KOMPENDIUM ZIELIŃSKI A.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI ZAJĄC C.
- PODSTAWY EKONOMII CZARNY B.
- MARKETING I FINANSE W PRZEDSIĘBIORSTWIE. OD KONFLIKTU DO SYNERGII ADAMSKA A. DĄBROWSKI T.
- METODY BADAWCZE W NAUKACH POLITYCZNYCH BUTTOLPH-JOHNSON J. REYNOLDS H.T. MYCOFF J.D.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI JANOWSKA Z.
- FINANSE PUBLICZNE EKONOMIA I POLITYKA OSIATYŃSKI J.
- PRAWO KARNE TESTY BECKA LACHOWSKI J.
- WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY NAUK O ZARZĄDZANIU RED. KOWALCZEWSKI W.
- PROCEDURA ADMINISTRACYJNA TESTY DLA STUDENTÓW CZAJA A. GÓRKA K. PUDEŁKO J. TARKOWSKI P.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI PODSTAWY PRAWNE WIERZBOWSKI BŁ.
- MARKETING BEZPOŚREDNI KONCEPCJA ZARZĄDZANIE INSTRUMENTY TROJANOWSKI M.
- CZŁOWIEK I PRACA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ PRZEDSIĘBIORSTWIE GABLETA M.
- NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH WPROWADZENIE DO ZMIAN HELLICH E. / OBOWIĄZUJĄCYCH OD 1.01.2010
- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH SURMACZYŃSKI M.
- LEKSYKON ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI SMID W.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|