wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING I FINANSE W PRZEDSIĘBIORSTWIE. OD KONFLIKTU DO SYNERGII


ADAMSKA A. DĄBROWSKI T.

wydawnictwo: C.H.BECK, 2007, wydanie I

cena netto: 79.00 Twoja cena  75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing i finanse - to ogień i woda w firmie. W jaki sposób pogodzić interesy obu działów? Jak wybrnąć z sytuacji, w której szef marketingu usilnie stara się pozyskać wszelkie wolne środki w firmie na promocję, a szef finansowy najchętniej "cały ten marketing" po prostu by zlikwidował?

Autorzy książki - doświadczeni konsultanci i wykładowcy reprezentujący odmienne perspektywy - twierdzą, że jest to możliwe i uczą krok po kroku:

  • dlaczego w przedsiębiorstwie dochodzi do konfliktów marketingu z finansami,
  • jakie ma to konsekwencje dla całej firmy,
  • jak zapewnić współpracę tych działów,
  • jak stworzyć wspólną perspektywnę.

Spis treści:

Wprowadzenie


Rozdział I. Marketing kontra finanse
1. 1. Przyczyny konfliktów
1. 2. Przykłady problemów we współpracy
1. 3. Konsekwencje złej współpracy między marketingiem a finansami
1. 4. Podsumowanie


Rozdział II. Marketing w przedsiębiorstwie
2. 1. Marketing i przedsiębiorstwo nastawione marketingowo
2. 2. Nastawienie marketingowe w różnych fazach rozwoju
przedsiębiorstwa
2. 3. Usytuowanie marketingu w strukturze przedsiębiorstwa
2. 4. Podstawowe modele struktur marketingowych w przedsiębiorstwach..
2. 4. 1. Organizacja funkcjonalna
2. 4. 2. Organizacja produktowa
2. 4. 3. Organizacja rynkowa
2. 4. 4. Organizacja produktowo-rynkowa (macierzowa)
2. 4. 5. Organizacja geograficzna
2. 4. 6. Marketing na szczeblu centrali przedsiębiorstwa i jego poszczególnych oddziałów
2. 5. Struktury marketingowe a proces tworzenia i implementacji strategii...
2. 6. Strategia i decyzje marketingowe
2. 6. 1. Decyzje dotyczące produktu
2. 6. 2. Decyzje dotyczące ceny
2. 6. 3. Decyzje dotyczące dystrybucji
2. 6. 4. Decyzje dotyczące promocji marketingowej
2. 6. 5. Znaczenie spójności decyzji marketingowych
2. 7. Podsumowanie


Rozdział III. Finanse w przedsiębiorstwie
3. 1. Rola finansów
3. 2. Ewolucja funkcji finansowej w przedsiębiorstwie
3. 3. Obszary finansów w przedsiębiorstwie
3. 3. 1. Rachunkowość finansowa
3. 3. 2. Rachunkowość zarządcza
3. 3. 3. Zarządzanie finansami
3. 3. 4. Finanse strategiczne
3. 4. Miejsce dyrektora finansowego w strukturze organizacyjnej jako wyznacznik znaczenia finansów w przedsiębiorstwie
3. 5. Zróżnicowanie funkcji w dziale finansowym
3. 5. 1. Księgowy i główny księgowy
3. 5. 2. Kontroler
3. 5. 3. Dyrektor finansowy
3. 5. 4. Relacje kompetencyjne między dyrektorem finansowym, głównym księgowym i kontrolerem finansowym
3. 6. Dział finansów jako centrum usługowe
3. 7. Podsumowanie


Rozdział IV. Relacje interfunkcyjne - od eliminowania konfliktów do efektu synergii
4. 1 Eliminowanie konfliktów i usprawnianie współpracy
4. 1. 1. Rozwiązania organizacyjne
4. 1. 2. Zmiany w systemach informacyjnych przedsiębiorstwa
4. 1. 3. Wprowadzenie i upowszechnienie koncepcji klienta wewnętrznego.
4. 1. 4. Promowanie w przedsiębiorstwie kultury marketingowej
4. 1. 5. Szkolenia
4. 1. 6. Tworzenie płaszczyzn porozumienia
4. 1. 7. Wdrożenie metod zarządzania integrujących poszczególne części przedsiębiorstwa
4. 2. Możliwości synergii
4. 2. 1. Perspektywa marketingowa w dziale finansów
4. 2. 1. 1. Proces windykacji
4. 2. 1. 2. Proces budżetowania
4. 2. 1. 3. Proces ustalania cen
4. 2. 1. 4. Proces tworzenia polityki handlowej
4. 2. 1. 5. Proces sprzedaży
4. 2. 1. 6. Proces obsługi klienta
4. 2. 1. 7. Proces przekazywania na zewnątrz informacji finansowej
4. 2. 2. Perspektywa finansowa w dziale marketingu
4. 2. 2. 1. Wykorzystanie modelu BEP w planowaniu promocji sprzedaży
4. 2. 2. 2. Wykorzystanie modelu ROI w ocenie skutków finansowych działań promocyjnych
4. 2. 2. 3. Wykorzystanie modelu NPV w planowaniu inwestycji w klienta i markę
4. 2. 2. 4. Wykorzystanie rachunku kosztów działań (ABC) w selekcji klientów i kanałów dystrybucji
4. 3. Podsumowanie


Rozdział V. W kierunku wspólnej perspektywy
Aneks
Załącznik 1. Model progu rentowności (Break Even Point - BEP)
Załącznik 2. Stopa zwrotu z inwestycji (Return on Investment - ROI)
Załącznik 3. Wartość bieżąca netto (Net Present Value - NPV)
Załącznik 4. Rachunek kosztów działań (Activity Based Costing - ABC)..


Literatura
Indeks


236 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- DZIAŁANIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W UJĘCIU NAUK ADMINISTRACYJNYCH
STEFNIUK M.

- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI KOMENTARZ
HOROSZKO M. PĘCHORZEWSKI D.

- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH
SURMACZYŃSKI M.

- NAUKA O ZARZĄDZANIU
SIKORSKI C.

- FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW I FINANSE PUBLICZNE WYBRANE ASPEKTY
UZIĘBŁO A. KALINOWSKI M. PRONOBIS M.

- MARKETING BEZPOŚREDNI I INTERAKTYWNY
STONE M. BOND A. BLAKE E.

- E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
SZUMSKI O.

- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE - OGÓLNE, PODATKOWE, EGZEKUCYJNE I PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI
WIERZBOWSKI M.

- PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ TEKSTY USTAW BECKA
SKIBIŃSKA E. WPR.

- SŁOWNIK MYŚLI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ

- ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE
ROZKWITALSKA M.

- PODSTAWY EKONOMII
SLOMAN J.

- CZYM JEST MARKETING
SILK A.J.

- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ
STACHOWIAK M. JERZYKOWSKI J. DZIERŻANOWSKI WŁ.

- NAUKA ADMINISTRACJI
KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.

- DOTACJE NA INWESTYCJE
RZYCHOŃ T.

- TEORIE POLITYKI ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE
KRAUZ-MOZER B.

- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU
LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.

- EKONOMIA TOM.1
P.SAMUELSON,W.NORDHAUS

- PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK
NOWACKA A. NOWACKI R.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022