MARKETING I FINANSE W PRZEDSIĘBIORSTWIE. OD KONFLIKTU DO SYNERGII
ADAMSKA A. DĄBROWSKI T. wydawnictwo: C.H.BECK, 2007, wydanie Icena netto: 79.00 Twoja cena 75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing i finanse - to ogień i woda w firmie. W jaki sposób
pogodzić interesy obu działów? Jak wybrnąć z sytuacji, w której szef marketingu
usilnie stara się pozyskać wszelkie wolne środki w firmie na promocję, a szef
finansowy najchętniej "cały ten marketing" po prostu by zlikwidował?
Autorzy książki - doświadczeni konsultanci i wykładowcy reprezentujący odmienne
perspektywy - twierdzą, że jest to możliwe i uczą krok po kroku:
- dlaczego w przedsiębiorstwie dochodzi do konfliktów marketingu z finansami,
- jakie ma to konsekwencje dla całej firmy,
- jak zapewnić współpracę tych działów,
- jak stworzyć wspólną perspektywnę.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I. Marketing kontra finanse
1. 1. Przyczyny konfliktów
1. 2. Przykłady problemów we współpracy
1. 3. Konsekwencje złej współpracy między marketingiem a finansami
1. 4. Podsumowanie
Rozdział II. Marketing w przedsiębiorstwie
2. 1. Marketing i przedsiębiorstwo nastawione marketingowo
2. 2. Nastawienie marketingowe w różnych fazach rozwoju
przedsiębiorstwa
2. 3. Usytuowanie marketingu w strukturze przedsiębiorstwa
2. 4. Podstawowe modele struktur marketingowych w przedsiębiorstwach..
2. 4. 1. Organizacja funkcjonalna
2. 4. 2. Organizacja produktowa
2. 4. 3. Organizacja rynkowa
2. 4. 4. Organizacja produktowo-rynkowa (macierzowa)
2. 4. 5. Organizacja geograficzna
2. 4. 6. Marketing na szczeblu centrali przedsiębiorstwa i jego poszczególnych oddziałów
2. 5. Struktury marketingowe a proces tworzenia i implementacji strategii...
2. 6. Strategia i decyzje marketingowe
2. 6. 1. Decyzje dotyczące produktu
2. 6. 2. Decyzje dotyczące ceny
2. 6. 3. Decyzje dotyczące dystrybucji
2. 6. 4. Decyzje dotyczące promocji marketingowej
2. 6. 5. Znaczenie spójności decyzji marketingowych
2. 7. Podsumowanie
Rozdział III. Finanse w przedsiębiorstwie
3. 1. Rola finansów
3. 2. Ewolucja funkcji finansowej w przedsiębiorstwie
3. 3. Obszary finansów w przedsiębiorstwie
3. 3. 1. Rachunkowość finansowa
3. 3. 2. Rachunkowość zarządcza
3. 3. 3. Zarządzanie finansami
3. 3. 4. Finanse strategiczne
3. 4. Miejsce dyrektora finansowego w strukturze organizacyjnej jako wyznacznik znaczenia
finansów w przedsiębiorstwie
3. 5. Zróżnicowanie funkcji w dziale finansowym
3. 5. 1. Księgowy i główny księgowy
3. 5. 2. Kontroler
3. 5. 3. Dyrektor finansowy
3. 5. 4. Relacje kompetencyjne między dyrektorem finansowym, głównym księgowym i
kontrolerem finansowym
3. 6. Dział finansów jako centrum usługowe
3. 7. Podsumowanie
Rozdział IV. Relacje interfunkcyjne - od eliminowania konfliktów do efektu
synergii
4. 1 Eliminowanie konfliktów i usprawnianie współpracy
4. 1. 1. Rozwiązania organizacyjne
4. 1. 2. Zmiany w systemach informacyjnych przedsiębiorstwa
4. 1. 3. Wprowadzenie i upowszechnienie koncepcji klienta wewnętrznego.
4. 1. 4. Promowanie w przedsiębiorstwie kultury marketingowej
4. 1. 5. Szkolenia
4. 1. 6. Tworzenie płaszczyzn porozumienia
4. 1. 7. Wdrożenie metod zarządzania integrujących poszczególne części
przedsiębiorstwa
4. 2. Możliwości synergii
4. 2. 1. Perspektywa marketingowa w dziale finansów
4. 2. 1. 1. Proces windykacji
4. 2. 1. 2. Proces budżetowania
4. 2. 1. 3. Proces ustalania cen
4. 2. 1. 4. Proces tworzenia polityki handlowej
4. 2. 1. 5. Proces sprzedaży
4. 2. 1. 6. Proces obsługi klienta
4. 2. 1. 7. Proces przekazywania na zewnątrz informacji finansowej
4. 2. 2. Perspektywa finansowa w dziale marketingu
4. 2. 2. 1. Wykorzystanie modelu BEP w planowaniu promocji sprzedaży
4. 2. 2. 2. Wykorzystanie modelu ROI w ocenie skutków finansowych działań promocyjnych
4. 2. 2. 3. Wykorzystanie modelu NPV w planowaniu inwestycji w klienta i markę
4. 2. 2. 4. Wykorzystanie rachunku kosztów działań (ABC) w selekcji klientów i kanałów
dystrybucji
4. 3. Podsumowanie
Rozdział V. W kierunku wspólnej perspektywy
Aneks
Załącznik 1. Model progu rentowności (Break Even Point - BEP)
Załącznik 2. Stopa zwrotu z inwestycji (Return on Investment - ROI)
Załącznik 3. Wartość bieżąca netto (Net Present Value - NPV)
Załącznik 4. Rachunek kosztów działań (Activity Based Costing - ABC)..
Literatura
Indeks
236 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DZIAŁANIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W UJĘCIU NAUK ADMINISTRACYJNYCH STEFNIUK M.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI KOMENTARZ HOROSZKO M. PĘCHORZEWSKI D.
- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH SURMACZYŃSKI M.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW I FINANSE PUBLICZNE WYBRANE ASPEKTY UZIĘBŁO A. KALINOWSKI M. PRONOBIS M.
- MARKETING BEZPOŚREDNI I INTERAKTYWNY STONE M. BOND A. BLAKE E.
- E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH SZUMSKI O.
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE - OGÓLNE, PODATKOWE, EGZEKUCYJNE I PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI WIERZBOWSKI M.
- PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ TEKSTY USTAW BECKA SKIBIŃSKA E. WPR.
- SŁOWNIK MYŚLI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ
- ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE ROZKWITALSKA M.
- PODSTAWY EKONOMII SLOMAN J.
- CZYM JEST MARKETING SILK A.J.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ STACHOWIAK M. JERZYKOWSKI J. DZIERŻANOWSKI WŁ.
- NAUKA ADMINISTRACJI KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
- TEORIE POLITYKI ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE KRAUZ-MOZER B.
- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.
- EKONOMIA TOM.1 P.SAMUELSON,W.NORDHAUS
- PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK NOWACKA A. NOWACKI R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|