PODSTAWY EKONOMII
CZARNY B. wydawnictwo: PWE, 2010, wydanie III cena netto: 98.10 Twoja cena 93,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kontrakt opcyjny jest terminową transakcją warunkową, w której jedna ze
stron nabywa prawo, ale nie obowiązek realizacji umowy. Kontrakty opcyjne są
szczególnie atrakcyjnym instrumentem pochodnym, znajdującym zastosowanie w zarządzaniu
ryzykiem, którego wzrost jest naturalną konsekwencją narastającego procesu
globalizacji rynków finansowych.
W prezentowanej książce przedstawiono następujące zagadnienia związane z
kontraktami opcyjnymi:
- modele wyceny
- greckie parametry
- konstrukcje strategii opcyjnych
- zastosowanie opcji w transakcjach zabezpieczających, arbitrażowych i spekulacyjnych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Kontrakty opcyjne
1.1. Podział instrumentów pochodnych
1.2. Kontrakty opcyjne na polskim rynku finansowym - historia notowań
1.3. Charakterystyka kontraktów opcyjnych
1.4. Czynniki wpływające na wartość opcji
1.5. Ograniczenia na cenę opcji
Pytania i zadania
Rozdział 2. Wycena kontraktów opcyjnych
2.1. Model dyskretny wyceny opcji
2.2. Model ciągły wyceny opcji
Zadania
Rozdział 3. Greckie współczynniki
3.1. Współczynnik "delta"
3.2. Współczynnik "gamma"
3.3. Współczynnik "theta"
3.4. Współczynnik "vega"
3.5. Współczynnik "rho"
3.6. Analiza pozostałych własności greckich parametrów
Pytania i zadania
Rozdział 4. Strategie opcyjne
4.1. Strategie opcyjne bez pokrycia
4.2. Osłonięte strategie opcyjne
4.3. Zaawansowane strategie opcyjne
Zadania
Rozdział 5. Kontrakty opcyjne w strategiach zabezpieczających, arbitrażowych i
spekulacyjnych - przykłady
5.1. Podejmowanie ryzyka a hedging
5.2. Przykłady strategii arbitrażowych
5.3. Przykłady strategii spekulacyjnych
Pytania i zadania
Bibliografia
Skorowidz
260 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ LANDRETH H. COLANDER D.C.
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ STANKIEWICZ W.
- TEORETYCZNE PROBLEMY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI KRZAKIEWICZ K. CYFERT S.
- EKONOMIA MENEDŻERSKA SAMUELSON W.F. MARKS S.G
- NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH WPROWADZENIE DO ZMIAN HELLICH E. / OBOWIĄZUJĄCYCH OD 1.01.2010
- MARKETING BEZPOŚREDNI KONCEPCJA ZARZĄDZANIE INSTRUMENTY TROJANOWSKI M.
- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM UZYSKIWANIE WARTOŚCI DODANEJ BARON A. ARMSTRONG M.
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE - OGÓLNE, PODATKOWE, EGZEKUCYJNE I PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI WIERZBOWSKI M.
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIEDZINIE GOSPODAROWANIA NIERUCHOMOŚCIAMI JĘDRUSZUK Ł.
- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH SURMACZYŃSKI M.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- POLITYKA PIENIĘŻNA W GOSPODARCE OTWARTEJ KAŻMIERCZAK A.
- FINANSE PUBLICZNE PN 112 SOKOŁOWSKI J. SOSNOWSKI M. ŻABIŃSKI A. RED.
- MARKETING BEZPOŚREDNI I INTERAKTYWNY STONE M. BOND A. BLAKE E.
- E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH SZUMSKI O.
- NAUKA ADMINISTRACJI KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI CYMERMAN J. JESIOTR G. JESOTR M. CYMERMAN R.
- SŁOWNIK MYŚLI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ
- ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE ROZKWITALSKA M.
- ZAGADKI WZROSTU GOSPODARCZEGO SIŁY NAPĘDOWE I KRYZYSY ANLIZA PORÓWNAW RED. BALCEROWICZ L. RZOŃCA A. / PORÓWNAWCZA
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|