|
SYNTEZA STRATEGII
WIT B. MEYER R. wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I cena netto: 74.00 Twoja cena 70,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
- Czy w myśleniu strategicznym powinno się kłaść nacisk na logiczne
rozumowanie, czy raczej na kreatywność?
- Czy strategia powinna być rozmyślnie konstruowana, czy wyłaniać się
samorzutnie wraz z rozwojem wydarzeń?
- Czy skuteczna zmiana strategiczna wymaga rewolucyjnego przewrotu, czy
ewolucyjnej ciągłości?
- Czy strategia powinna być podporządkowana wymaganiom rynku, czy
koncentrować się na najcenniejszych zasobach przedsiębiorstwa?
- Czy jednostki organizacyjne powinny działać niezależnie, by z refleksem
reagować na wymagania obsługiwanych rynków, czy współpracować, by wykorzystać efekt
synergii?
- Czy przedsiębiorstwa powinny działać w pojedynkę, nastawiając się na
rywalizację ze wszystkimi organizacjami, czy zawierać z nimi porozumienia o
współpracy?
- Czy przedsiębiorstwa mają wolny wybór w kwestii kształtowania
branżowych reguł gry, czy muszą się podporządkować branżowej dynamice?
- Czy przywódcy sprawują kontrolę nad procesami strategicznymi
zachodzącymi w organizacji, czy powinni akceptować i podtrzymywać stan twórczego
chaosu?
- Czy strategie powinny być coraz bardziej ujednolicone i zintegrowane w
skali globalnej, czy powinno się w nich kłaść nacisk na regionalizację?
- Czy podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zwiększenie zyskowności
dla jego właścicieli, czy też musi się ono wykazywać odpowiedzialnością wobec
innych interesariuszy?
Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie
różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów
strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie
podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie
akceptowany standard. Nie ma jednak "jednej słusznej metody" - sztuka
polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść.
W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia
sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia,
dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu
przeciwstawnych podejść.
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych
wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników
kursów doskonalących umiejętności menedżerskie.
Spis treści
Podziękowania
Przedmowa
CZĘŚĆ I. STRATEGIA
Rozdział 1. Wprowadzenie
Istota strategii
Podstawowe zagadnienia strategii
Próba usystematyzowania debat na temat strategii
CZĘŚĆ II. PROCES TWORZENIA STRATEGII
Rozdział 2. Myślenie strategiczne
Wprowadzenie
Zagadnienie rozumowania strategicznego
Paradoks logiki i kreatywności
Koncepcje dotyczące myślenia strategicznego
W stronę syntezy
Rozdział 3. Formowanie strategii
Wprowadzenie
Zagadnienie strategii realizowanej
Paradoks rozmyślności i samorzutności
Koncepcje formowania strategii
W stronę syntezy
Rozdział 4. Zmiana strategiczna
Wprowadzenie
Zagadnienie odnowy strategicznej
Paradoks rewolucji i ewolucji
Koncepcje wprowadzania zmiany strategicznej
W stronę syntezy
CZĘŚĆ III. TREŚĆ STRATEGII
Rozdział 5. Strategia na poziomie obszaru działalności
Wprowadzenie
Zagadnienie przewagi konkurencyjnej
Paradoks rynku i zasobów
Koncepcje strategii na poziomie obszaru działalności
W stronę syntezy
Rozdział 6. Strategia na poziomie korporacji
Wprowadzenie
Zagadnienie konfiguracji korporacji
Paradoks refleksu i synergii
Koncepcje strategii na poziomie korporacji
W stronę syntezy
Rozdział 7. Strategia na poziomie sieci
Wprowadzenie
Zagadnienie relacji międzyorganizacyjnych
Paradoks rywalizacji i współpracy
Koncepcje strategii na poziomie sieci
W stronę syntezy
CZĘŚĆ IV. KONTEKST STRATEGICZNY
Rozdział 8. Kontekst branżowy
Wprowadzenie
Zagadnienie rozwoju branży
Paradoks podporządkowania i wyboru
Koncepcje dotyczące kontekstu branżowego
W stronę syntezy
Rozdział 9. Kontekst organizacyjny
Wprowadzenie
Zagadnienie rozwoju organizacyjnego
Paradoks kontroli i chaosu
Koncepcje dotyczące kontekstu organizacyjnego
W stronę syntezy
Rozdział 10. Kontekst międzynarodowy
Wprowadzenie
Zagadnienie konfiguracji działalności międzynarodowej
Paradoks globalizacji i regionalizacji
Koncepcje dotyczące kontekstu międzynarodowego
W stronę syntezy
CZĘŚĆ V. CEL
Rozdział 11. Cel istnienia organizacji
Wprowadzenie
Zagadnienie misji przedsiębiorstwa
Paradoks zyskowności i odpowiedzialności
Koncepcje dotyczące celu istnienia organizacji
W stronę syntezy
Bibliografia
394 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- INFORMACJA STEFANOWICZ B.
- ANALIZA DECYZJI GOODWIN P. TYSZKA T. WRIGHT G.
- SZTUKA STRATEGII TEORIA GIER W BIZNESIE I ŻYCIU PRYWATNYM DIXIT A. NALEBUFF B.
- INFORMACYJNE SYSTEMY ZARZĄDZANIA PRZEWODNIK STEFANOWICZ B.
- SYSTEMY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU WIEDZĄ I INNOWACJĄ W PRZEDSIĘB LOBEJKO S.
- RYZYKO STRATEGICZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA RYZYKIEM DAMODARAN A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|