wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SYNTEZA STRATEGII


WIT B. MEYER R.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I

cena netto: 74.00 Twoja cena  70,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Czy w myśleniu strategicznym powinno się kłaść nacisk na logiczne rozumowanie, czy raczej na kreatywność?
  • Czy strategia powinna być rozmyślnie konstruowana, czy wyłaniać się samorzutnie wraz z rozwojem wydarzeń?
  • Czy skuteczna zmiana strategiczna wymaga rewolucyjnego przewrotu, czy ewolucyjnej ciągłości?
  • Czy strategia powinna być podporządkowana wymaganiom rynku, czy koncentrować się na najcenniejszych zasobach przedsiębiorstwa?
  • Czy jednostki organizacyjne powinny działać niezależnie, by z refleksem reagować na wymagania obsługiwanych rynków, czy współpracować, by wykorzystać efekt synergii?
  • Czy przedsiębiorstwa powinny działać w pojedynkę, nastawiając się na rywalizację ze wszystkimi organizacjami, czy zawierać z nimi porozumienia o współpracy?
  • Czy przedsiębiorstwa mają wolny wybór w kwestii kształtowania branżowych reguł gry, czy muszą się podporządkować branżowej dynamice?
  • Czy przywódcy sprawują kontrolę nad procesami strategicznymi zachodzącymi w organizacji, czy powinni akceptować i podtrzymywać stan twórczego chaosu?
  • Czy strategie powinny być coraz bardziej ujednolicone i zintegrowane w skali globalnej, czy powinno się w nich kłaść nacisk na regionalizację?
  • Czy podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zwiększenie zyskowności dla jego właścicieli, czy też musi się ono wykazywać odpowiedzialnością wobec innych interesariuszy?

Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak "jednej słusznej metody" - sztuka polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść.

W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść.

Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie.


Spis treści

Podziękowania
Przedmowa

CZĘŚĆ I. STRATEGIA

Rozdział 1. Wprowadzenie
Istota strategii
Podstawowe zagadnienia strategii
Próba usystematyzowania debat na temat strategii

CZĘŚĆ II. PROCES TWORZENIA STRATEGII

Rozdział 2. Myślenie strategiczne
Wprowadzenie
Zagadnienie rozumowania strategicznego
Paradoks logiki i kreatywności
Koncepcje dotyczące myślenia strategicznego
W stronę syntezy

Rozdział 3. Formowanie strategii
Wprowadzenie
Zagadnienie strategii realizowanej
Paradoks rozmyślności i samorzutności
Koncepcje formowania strategii
W stronę syntezy

Rozdział 4. Zmiana strategiczna
Wprowadzenie
Zagadnienie odnowy strategicznej
Paradoks rewolucji i ewolucji
Koncepcje wprowadzania zmiany strategicznej
W stronę syntezy

CZĘŚĆ III. TREŚĆ STRATEGII

Rozdział 5. Strategia na poziomie obszaru działalności
Wprowadzenie
Zagadnienie przewagi konkurencyjnej
Paradoks rynku i zasobów
Koncepcje strategii na poziomie obszaru działalności
W stronę syntezy

Rozdział 6. Strategia na poziomie korporacji
Wprowadzenie
Zagadnienie konfiguracji korporacji
Paradoks refleksu i synergii
Koncepcje strategii na poziomie korporacji
W stronę syntezy

Rozdział 7. Strategia na poziomie sieci
Wprowadzenie
Zagadnienie relacji międzyorganizacyjnych
Paradoks rywalizacji i współpracy
Koncepcje strategii na poziomie sieci
W stronę syntezy

CZĘŚĆ IV. KONTEKST STRATEGICZNY

Rozdział 8. Kontekst branżowy
Wprowadzenie
Zagadnienie rozwoju branży
Paradoks podporządkowania i wyboru
Koncepcje dotyczące kontekstu branżowego
W stronę syntezy

Rozdział 9. Kontekst organizacyjny
Wprowadzenie
Zagadnienie rozwoju organizacyjnego
Paradoks kontroli i chaosu
Koncepcje dotyczące kontekstu organizacyjnego
W stronę syntezy

Rozdział 10. Kontekst międzynarodowy
Wprowadzenie
Zagadnienie konfiguracji działalności międzynarodowej
Paradoks globalizacji i regionalizacji
Koncepcje dotyczące kontekstu międzynarodowego
W stronę syntezy

CZĘŚĆ V. CEL

Rozdział 11. Cel istnienia organizacji
Wprowadzenie
Zagadnienie misji przedsiębiorstwa
Paradoks zyskowności i odpowiedzialności
Koncepcje dotyczące celu istnienia organizacji
W stronę syntezy
Bibliografia

 


394 strony, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- INFORMACJA
STEFANOWICZ B.

- ANALIZA DECYZJI
GOODWIN P. TYSZKA T. WRIGHT G.

- SZTUKA STRATEGII TEORIA GIER W BIZNESIE I ŻYCIU PRYWATNYM
DIXIT A. NALEBUFF B.

- INFORMACYJNE SYSTEMY ZARZĄDZANIA PRZEWODNIK
STEFANOWICZ B.

- SYSTEMY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU WIEDZĄ I INNOWACJĄ W PRZEDSIĘB
LOBEJKO S.

- RYZYKO STRATEGICZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA RYZYKIEM
DAMODARAN A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022