NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH WPROWADZENIE DO ZMIAN
HELLICH E. / OBOWIĄZUJĄCYCH OD 1.01.2010 wydawnictwo: C.H.BECK, 2010, wydanie I cena netto: 68.20 Twoja cena 64,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Od 1.1.2010 r.
obowiązuje większość zapisów nowej ustawy o finansach publicznych z 27.8.2009 r.
(Dz.U. Nr 157, poz. 1241) oraz ustawa pochodząca z tej samej daty – przepisy
wprowadzające ustawę o finansach publicznych. Pierwsza z dwóch ww. ustaw stanowi o
podstawach funkcjonowania systemu finansów publicznych w państwie. Druga ustawa dokonuje
zmian dostosowujących ustawy prawa administracyjnego do tej pierwszej, a zarazem stanowi
sui generis „mapę drogową” wdrożenie w życie reformy organizacyjnej sektora
finansów publicznych wynikającej z tej pierwszej ustawy. Ustawa – przepisy
wprowadzające określa ponadto termin wejścia w życie nowej ustawy o finansach
publicznych (1.1.2010), odstępstwa od tego terminu, wraz z określeniem przepisów,
które w roku 2010 znajdą zastosowanie do opracowywanych i uchwalanych budżetów
samorządów i przepisów warunkowo stosowanej w tym względzie dotychczasowej ustawy o
finansach publicznych z 30.6.2005 r. (Dz.U. Nr 249, poz. 2104; ze zm.).
Nowa ustawa o
finansach publicznych zakłada ona m.in. likwidację zakładów budżetowych, gospodarstw
pomocniczych i rachunków dochodów własnych. Wydatki i dochody w ramach wieloletniej
prognozy finansowej będą ustalane na okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech
kolejnych lat, w sposób „kroczący” poprzez coroczne uzupełnienie i przesunięcie
okresu obowiązywania o kolejny rok. Zaostrzeniu ulegną progi ostrożnościowe, co
spowoduje zwiększenie dyscypliny finansów publicznych, w której rozszerzono katalog
naruszeń. Konsekwencją wejścia w życie nowej ustawy jest również konieczność
dostosowania statutów, dokumentacji zasad rachunkowości i procedur kontroli
wewnętrznej.
224 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 2010 PRAKTYCZNY KOMENTARZ EKSPERTÓW PRACA ZBIOROWA
- EKONOMIA T.2 SAMUELSON, NORDHAUS
- ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE FRĄCKIEWICZ E. KARWOWSKI J. KARWOWSKI M. RUDAWSKA E.
- LEKSYKON ZARZĄDZANIA OLCZAK A., KOŁODZIEJCZYK-OLCZAK I. RED.
- HISTORIA ADMINISTRACJI. SKRYPTY MACIEJEWSKI T.
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
- KONCEPCJE POLITYKI WESOŁOWSKI WŁ.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ LUDŹMI I PROBLEMAMI OLSZEWSKA J. ROKICKI J.
- METODOLOGIA NAUK EKONOMICZNYCH DYLEMATY I WYZWANIA KUCIŃSKI K. RED.
- MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE RED. JABŁOŃSKI A.W. SOBOWIAK L.
- MIĘDZYNARODOWE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI POCZTOWSKI A. RED.
- GOSPODARKA FINANSOWA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE KOŁACZYŃSKI B. RATAJCZAK M.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI PROJEKTU EUROPEJSKIEGO DYLEWSKI M. FILIPAK B. GURANOWSKI A.
- POLITOLOGIA HEYWOOD A.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OCHRONIE ZDROWIA LEWANDOWSKA H.
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ LANDRETH H. COLANDER D.C.
- MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI KOTLER P. ARMSTRONG G. SAUNDERS J. WONG V.
- ZARZĄDZANIE TEORIA I PRAKTYKA KOŹMIŃSKI A. PIOTROWSKI W.
- ENCYKLOPEDIA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO MIASKOWSKA-DASZKIEWICZ K. SZMULIK B.
- USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH ORAZ PRZEPISY WPROWADZAJĄCE TWOJE PRAWO FLISEK A. RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|