SZEF FIRMY W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PRZEZ JAKOŚĆ ISO 9001 - TQM
KOWALCZYK J. wydawnictwo: CEDEWU, 2012, wydanie III cena netto: 43.90 Twoja cena 41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ponad dziesięcioletnia
praktyka wprowadzania w polskich organizacjach systemów zarządzania jakością według
wymagań norm ISO serii 9000 i nieco krótsza przy wprowadzaniu zasad TQM, wskazuje, że w
wielu przypadkach zaangażowanie najwyższego kierownictwa w działania z tym związane
nie spełnia oczekiwań. Jest zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej, nie
wspominając już o Japonii, w której filozofia zarządzania przez jakość opiera się
przede wszystkim na głębokim uczestnictwie i zaangażowaniu kierownictwa. Tam gdzie
kierownictwo nie angażuje się w projakościowe systemy zarządzania odbija się to od
razu negatywnie na postawach pracowników. Jedną z podstawowych przyczyn tego stanu jest
zbyt mała wiedza kadry menedżerskiej na temat nowoczesnych systemów zarządzania i
korzyści z wdrożenia takich systemów dla organizacji, jej pracowników i wszystkich
innych zainteresowanych podmiotów. Celem niniejszego "Poradnika", jak również
przewidzianych kolejnych, jest wypełnienie w jakimś stopniu tej luki. W najbliższym
czasie ukażą się następujące kolejne poradniki: dla "właścicieli" procesów,
dla audytorów wewnętrznych, dla pełnomocników jakości.
Spis treści
Rozdział 1 Zarządzanie
organizacją wg norm ISO serii 9000
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością
1.2. Podstawowe zasady systemu zarządzania wg norm ISO serii 9000
1.3. Bariery i uwarunkowania oraz korzyści z wdrażania systemów wg norm ISO 9000
Rozdział 2 Procesowy system
zarządzania
2.1. Poziomy zarządzania organizacją
2.2. Zarządzanie procesem
Rozdział 3 Kierownictwo
firmy w systemie zarządzania wg normy ISO 9001:2000
Rozdział 4 Etapy wdrażania
systemu zarządzania jakością - rola kierownictwa
4.1. Projektowanie systemu
4.1.1. Decyzja o wdrożeniu systemu
4.1.2. Diagnoza stanu organizacji
4.1.3. Określenie założeń systemu
4.1.4. Określenie polityki i celów jakości
4.1.5.Przykłady polityk jakości
4.1.6. Identyfikacja i podział procesów
4.1.7. Opracowanie dokumentacji procesów i systemu
4.2. Wprowadzenie systemu
4.3 Utrzymanie i doskonalenie systemu
Rozdział 5 Od systemu ISO
do filozofii TQM i Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM
5.1. Zintegrowany System Zarządzania
5.2. TQM - zarządzanie przez jakość
5.3. Europejski Model Doskonałości EFQM
5.3.1. Podstawy EFQM
5.3.2. Proces wdrożenia zasad TQM - modelu doskonałości
Rozdział 6 Od kierownika do
przywódcy
163 strony, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KONSULTANT ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ KOWALCZYK J.
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W USŁUGACH PUBLICZNYCH OPOLSKI K. MODZELEWSKI P.
- JAKOŚĆ W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM ŻEMIGAŁA M.
- KAIZEN. KLUCZ DO KONKURENCYJNEGO SUKCESU JAPONII. IMAI M.
- SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ A SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ADMIN.SAMORZ.. MODZELEWSKI P.
- FILOZOFIA KAIZEN MAURER R.
- SYSTEMY ZARZĄDZANIA W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ URBANIAK M.
- PO PROSTU JAKOŚĆ PODRĘCZNIK ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ MYSZEWSKI J.
- SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W MAŁYCH I ŚREDNICH FIRMACH + CD ZIÓŁKOWSKI ST. /VADEMECUM MENEDŻERA JAKOŚCI/
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W URZĘDACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ. TEORIA I PRA BUGDOL M.
- TOTAL QUALITY MANAGEMENT KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ STEINBECK H.
- GEMBA KAIZEN IMAI M.
- FILOZOFIA KAIZEN W BIURZE LAREAU W.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|