wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POMIAR KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA


RED. WACHOWIAK P.

wydawnictwo: SGH, 2005, wydanie I

cena netto: 28.50 Twoja cena  27,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest obecnie niedostępna


"Opracowanie prezentuje wyniki badań dotyczących pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Jest to szczegółowa charakterystyka kryteriów pomiaru, wzmocniona merytorycznym uzasadnieniem (ich) doboru. Przedstawiony raport stanowi interesujący materiał źródłowy i wartościową bazę metodologiczną. Fakt, iż prowokuje do dalszych pytań (i) dyskusji, świadczy o jego bogactwie intelektualnym, a także olbrzymiej wadze poruszanej problematyki. Tematykę tę niezmiernie rzadko podejmuje w Polsce środowisko ekonomiczne, a przecież zajmuje ona ważne miejsce w literaturze światowej. Interesująca materia badawcza, brak dostatecznej liczby publikacji na ten temat na naszym rynku wydawniczym, ale przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie merytoryczne autorów gwarantuje sukces książki i (świadczy o) jej przydatności zarówno dydaktycznej, jak i badawczej".
prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski - recenzent książki

"Podjęta próba ujęcia modelowego stanowi niewątpliwie interesującą propozycję pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Na uwagę zasługuje konsekwentnie stosowane przez autorów podejście, polegające na rozwijaniu sprawdzonej formuły pomiaru stosowanej przez firmę Skandia, dotyczącej finansów, klientów, procesów, rozwoju oraz ludzi. Szczegółowy dobór kryteriów wykazuje się możliwościami dalszych ich modyfikacji, zależnie od potrzeb wynikających z przeobrażeń w działalności przedsiębiorstwa".
prof. dr hab. Mirosław Kwieciński - recenzent badań


SPIS TREŚCI

Wstęp

Agnieszka Sopińska
Rozdział I. Przewaga konkurencyjna
1. Pojęcie i istota przewagi konkurencyjnej
2. Źródła przewagi konkurencyjnej

Piotr Wachowiak
Rozdział II. Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej
1. Istota wiedzy
2. Zarządzanie wiedzą

Agnieszka Sopińska
Rozdział III. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
1. Pojęcie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
2. Elementy składowe kapitału intelektualnego
    Model kapitału intelektualnego firmy Skandia i jego modyfikacje
    Model kapitału intelektualnego według M. Bratnickiego i J. Strużyny

Michał Jaworski
Rozdział IV. Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego w literaturze przedmiotu
1. Metoda księgowa
2. Metoda bezpośredniej identyfikacji kapitału intelektualnego
3. Metoda zrównoważonej karty wyników

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział V. Podstawowy model pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie
1. Kryteria dotyczące kapitału ludzkiego
2. Kryteria dotyczące kapitału organizacyjnego
3. Kryteria dotyczące kapitału rynkowego
4. Profil kapitału intelektualnego
5. Kostki kapitału intelektualnego

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział VI. Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw w wybranych sektorach
1. Procedura dotycząca wyboru kryteriów pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa wynikających z uwarunkowań sektorowych.
2. Przykładowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa wynikających z uwarunkowań sektorowych dla wybranych sektorów
    Sektor sprzedaży motocykli w Polsce
    Sektor piwowarski w Polsce
    Sektor wyrobów tytoniowych w Polsce
    Sektor ubezpieczeń na życie w Polsce

Michał Jaworski
Rozdział VII. Znaczenie kapitału intelektualnego dla uczelni wyższych. Analiza rankingów szkół wyższych
1. Ranking "Wprost"
2. Ranking "Polityki"
3. Ranking "Newsweek"
4. Ranking a kapitał intelektualny
5. Metoda ksiegowa
6. Inne ujęcie kapitału intelektualnego
7. Inne podejście do rankingów

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział VIII. Kryteria pomiaru kapitału intelektualnego wyższych uczelni o profilu ekonomicznym w Polsce wynikające z uwarunkowań sektorowych
1. Opis sektora
    Wielkość i struktura sektora
    Mapa grup strategicznych
    Groźba pojawienia się nowych konkurentów
    Groźba pojawienia się substytutów
    Siła oddziaływania dostawców
    Siła oddziaływania nabywców
2. Ocena atrakcyjności sektora
3. Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego
4. Macierze kapitału intelektualnego

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział IX. Pomiar kapitału intelektualnego Szkoły Głównej Handlowej
1. Kryteria dotyczące obszaru kapitału ludzkiego
2. Kryteria dotyczące kapitału organizacyjnego
3. Kryteria dotyczące obszaru kapitału rynkowego
4. Kryteria dotyczące uwarunkowań sektorowych
5. Profil kapitału intelektualnego
6. Macierze kapitału intelektualnego
7. Kostki kapitału intelektualnego

Bibliografia
Spis tabel i rysunków

167 stron, B5, miękka okładka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM XXI WIEKU. WYBRANE KONCEPCJE I METODY.
MIKUŁA B. PIETRUSZKA - ORTYL A. POTOCKI A.

- ORIENTACJA NA WIEDZĘ A WYNIKI EKONOMICZNE PRZEDSIĘBIORSTWA
MAZUR J. RÓSZKIEWICZ M. STRZYŻEWSKA M.

- DOSKONALENIE STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW W GOSPODARCE
STABRYŁA A. RED. / OPARTEJ NA WIEDZY

- ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W TEORII I PRAKTYCE FIRMY
STABRYŁA A.

- KAPITAŁ INTELEKTUALNY A WARTOŚĆ RYNKOWA PRZEDSIĘBIORSTWA
UJWARY-GIL A.

- DOSTOSOWANIE SFERY BADAWCZO-ROZWOJOWEJ W POLSCE DO FUNKCJONOWANIA W...
WIANKOWSKI S. OKRASA Z. BOGUTA M. BOROWICZ L. BORZĘCKI J.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
BŁASZCZUK A. BRDULAK J. GUZIK M. PAWLUCZUK A.

- PRZEDSIĘBIORSTWO ZORIENTOWANE NA WIEDZĘ
KOBYŁKO G. MORAWSKI M.

- KOMPETENCJE PRACOWNICZE W ORGANIZACJACJI UCZĄCEJ SIĘ METODY DOSKONALE.
JABŁOŃSKI M.

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ BEZ TAJEMNIC
KLIMEK J. KLIMEK S.

- LABORATORIA W DZIAŁANIU INNOWACJA TECHNOLOGICZNA
AFELTOWICZ Ł. / W ŚWIETLE ANTROPOLOGII NAUKI /

- STUDIUM PROCEDUR PRZEKSZTAŁCEŃ STRUKTURALNO-WŁASNOŚCIOWYCH JEDNOSTEK..
WIANKOWSKI S. BORZĘCKI J.

- PRYWATYZACJA I REORGANIZACJA JEDNOSTEK BADAWCZO-ROZWOJOWYCH
WIANKOWSKI S. BORZĘCKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022