SATYSFAKCJA ZAWODOWA PRACOWNIKÓW KREATOR KAPITAŁU LUDZKIEGO
JUCHNOWICZ M. wydawnictwo: PWE, 2014, wydanie V cena netto: 60.10 Twoja cena 57,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego
We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości
firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i
specyficzne warunki ich działania.
Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału
ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich
pracy.
Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś
pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego
rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian,
jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika.
Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom
i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika – kwestiom bardzo ważnym z punktu
widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy.
Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania
poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się
także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji
zawodowej.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także
menedżerów i przedsiębiorców.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Pojęcia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa jako szczególne postawy pracowników
Uwarunkowania zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Rozdział 2
Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
pracowników w zarządzaniu
Rozwój poglądów na znaczenie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Satysfakcja zawodowa w koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a wartość kapitału intelektualnego
Rozdział 3
Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej
pracowników
Kontrakt psychologiczny w organizacji oraz poziom "zdrowia organizacji"
i dobrostan pracowników a satysfakcja zawodowa pracowników
Konsekwencje ekonomiczne satysfakcji zawodowej
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie organizacyjne
Satysfakcja zawodowa jako czynnik motywujący
Rozdział 4
Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
Metody pomiaru poziomu satysfakcji z pracy
Metody oceny aspektów pracy determinujących poziom satysfakcji z pracy
Kompleksowe podejście do oceny satysfakcji z pracy
Diagnoza satysfakcji z pracy w ujęciu międzynarodowym
Rozdział 5
Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej
Koncepcja metody: założenia metodologiczne
Poziom satysfakcji zawodowej pracowników sektora usług w Polsce
Organizacja badań. Charakterystyka próby badawczej
Analiza poziomu satysfakcji zawodowej
Analiza determinant satysfakcji zawodowej związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim
Satysfakcja zawodowa a poziom zaangażowania
Analiza modelu satysfakcji zawodowej przy wykorzystaniu relacji ścieżkowych
Rozdział 6
Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania
Oddziaływanie treści pracy
Tworzenie materialnego i pozamaterialnego środowiska pracy
Wpływ sposobu zarządzania kapitałem ludzkim na zadowolenie z pracy i satysfakcję
zawodową
Aspekty wynagrodzenia kluczowe z punktu widzenia zadowolenia z pracy i satysfakcji
zawodowej
Aneks: Badanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Bibliografia
174 strony, Format: 16.2x23.7cm, oprawa kartonowa foliowana Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KOMPETENCJE I SATYSFAKCJA IDENTYFIKACJA OCENA I ZNACZENIE DOPASOWANIA SPRINGER A.
- 30 MINUT NAUKI SKUTECZNEGO POKONYWANIA STRESU FEDRIGOTTI A.
- STRES MOBBING I WYPALENIE ZAWODOWE LITZKE S.M. SCHUH H.
- WYPALENIE ZAWODOWE. DROGI WYJŚCIA. JAK DOKONAĆ TRWAŁEJ PRZEMIANY SCHRODER J.P.
- PSYCHOLOGIA W SKUTECZNYM ZARZĄDZANIU. JAK NAWIĄZAĆ WŁAŚCIWE RELACJE Z KLEIN M.H. KOLB C.
- PROWADZENIE ZEBRAŃ I PREZENTACJI. JAK USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ, JAK ZAKTY HOFFMANN K.
- SZTUKA PRZEKONYWANIA. JAK MÓWIĆ, ABY NAS SŁUCHANO, JAK SKUTECZNIE ARGU DIETRICH K.
- NETWORKING. JAK STWORZYĆ I UTRZYMAĆ WŁASNĄ SIEĆ KORZYSTNYCH KONTAKTÓW WALICHT F.
- PRESENTING IN ENGLISH GRUSSENDORF M.
- CZŁOWIEK W ORGANIZACJI ZAUFANIE PRZYWÓDZTWO ZAANGAŻOWANIE SATYSFAKCJA BIESOK G. WYRÓD-WRÓBEL J. RED.
- WYPALENIE ZAWODOWE W PROCESIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM MAKOWSKI Ł. MICHALSKA-RECHOWICZ A. TOMCZYK A.
- POKONAĆ WYPALENIE ZAWODOWE SZEŚĆ STRATEGII POPRAWIENIA RELACJI Z PRACĄ MASLACH C. LEITER M.P
- STRATEGIA PLANOWANIA KARIERY JAK ŚWIADOMIE KSZTAŁTOWAĆ WŁASNĄ DROGĘ MOLITOR S.U. / ZAWODOWĄ
- PRZYGOTOWANIE I WYGŁASZANIE PRZEMÓWIEŃ PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI ŁATWE DO ZASTOSOWANIA
- ZARZĄDZANIE PROJEKTEM. JAK PRECYZYJNIE ZAPLANOWAĆ I WDROŻYĆ PROJEKT
- PODEJMOWANIE DECYZJI. JAK UNIKAĆ RYZYKA, JAK EFEKTYWNIE DZIAŁAĆ, SAMOK LAUFER H.
- ZARZADZANIE CZASEM NA CO NIE WARTO TRACIĆ CZASU SPOSOBY ROZPOZNAWANIA JAK UMIEJĘTNIE ZAPLANOWAĆ CZYNNOŚCI
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|