PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU NOWE SPOJRZENIE
BARTKOWIAK G. wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ, 2010, wydanie I cena netto: 52.40 Twoja cena 49,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Autorka przedstawia ciekawy i zróżnicowany wybór zagadnień, m.in.
historię rozwoju psychologii oraz nauk o zarządzaniu.
Podręcznik jest skierowany do słuchaczy studiów ekonomicznych. Takie
zagadnienia jak problematyka przywództwa w organizacji czy też specyfika pracy
zespołowej powinny zainteresować także menedżerów.
Choć książka jest skierowana głównie do studentów, pojawia się w niej
problematyka rzadziej podejmowana w tego typu publikacjach – dotycząca kontraktu
psychologicznego, stresu w życiu zawodowym, a także zagadnienia wypalenia zawodowego.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Psychologia w zarządzaniu w kontekście ekonomii i nauk o
organizacji i zarządzaniu
1.1. Psychologia a ekonomia
1.2. Dynamika rozwoju nauk o organizacji i zarządzaniu
1.2.1. Naukowa organizacja pracy
1.2.2. Szkoła stosunków międzyludzkich
1.2.3. Szkoła systemów społecznych
1.2.4. Szkoła zasobów ludzkich
1.3. Nowe spojrzenia na człowieka w organizacji
1.3.1. Przedmiot badań i metody badawcze w psychologii w zarządzaniu
1.3.2. Nowe trendy w psychologii w zarządzaniu
1.3.3. Aplikacyjny charakter psychologii w zarządzaniu
Rozdział 2. Wizja człowieka i jego zadań
2.1. Psychologiczne koncepcje człowieka
2.1.1. Koncepcja behawiorystyczna
2.1.2. Koncepcja psychodynamiczna
2.1.3. Koncepcja poznawcza
2.1.4. Humanistyczna koncepcja człowieka (psychologia humanistyczna)
2.1.5. Koncepcja psychologii pozytywnej
2.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w zarządzaniu ludźmi
Rozdział 3. Kontrakt psychologiczny w organizacji
3.1. Uczestnictwo w organizacji
3.1.1. Psychologiczne mechanizmy uczestnictwa w organizacji
3.1.2. Umowa między jednostką a organizacją
3.1.2.1. Charakterystyka kontraktu psychologicznego
3.1.2.2. Kontrakt psychologiczny jako możliwość godzenia interesów pracowników i
pracodawcy
3.1.2.3. Koncepcja kontraktów Torringtona i Chapmana
3.1.3. Kierunki zmian w kontrakcie psychologicznym
Rozdział 4. Stres w pracy i życiu zawodowym
4.1. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki
4.1.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu
4.1.2. Wybrane koncepcje poczucia dyskomfortu w pracy
4.2. Radzenie sobie ze stresem
4.2.1. Ocena stresu
4.2.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
4.2.3. Strategie radzenia sobie ze stresem
4.2.4. Rola zasobów osobistych, społecznych i środowiskowych w radzeniu sobie ze
stresem
4.2.4.1. Znaczenie zasobów osobistych
4.2.4.2. Znaczenie zasobów środowiskowych i społecznych
4.2.5. Rola wzrostu potraumatycznego
4.3. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny
4.3.1. Wymagania związane z pracą
4.3.2. Wykorzystanie audytu stresu w organizacji w praktyce
Rozdział 5. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej
5.1. Mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
5.1.1. Pojęcie wypalenia zawodowego
5.1.2. Wypalenie zawodowe jako proces
5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego
5.2.1. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego
5.2.2. Wypalenie zawodowe w kontekście zaangażowania zawodowego
5.3. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym
Rozdział 6. Praca w zespołach pracowniczych jako podstawa funkcjonowania
współczesnych organizacji
6.1. Pracownicze zespoły zadaniowe i ich specyfika
6.1.1. Miejsce zespołów we współczesnych modelach i koncepcjach zarządzania
6.1.2. Zastosowania zespołów zadaniowych
6.1.3. Zespół pracowniczy jako źródło pozyskiwania przewagi konkurencyjnej
6.2. Teoretyczne przesłanki skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym
6.2.1.Kultura organizacyjna jako czynnik oddziałujący na sprawność zarządzania
zespołami pracowniczymi
6.2.1.1. Tolerancja niepewności w relacjach władzy
6.2.1.2. Tolerancja niepewności w kulturze organizacyjnej we wzorcach zachowań, w
relacjach w grupie
6.2.2. Deinfluentyzacja jako proces świadomego pozbawiania się wpływu przez kierownika
na rzecz zespołu pracowniczego
6.3. Specyfika funkcjonowania zespołów wirtualnych
Rozdział 7. Przywództwo w organizacji. Kierunki zmian w zarządzaniu ludźmi
7.1. Istota przywództwa
7.1.1. Teoretyczne przesłanki modelu menedżera przywódcy
7.1.2. Koncepcja autentycznego przywództwa
7.2. Kompetencje relacyjne w pracy z ludźmi
7.2.1. Wywieranie wpływu
7.2.2. Motywy wywierania wpływu
7.2.3. Klasyfikacja sposobów wywierania wpływu społecznego
7.2.3.1. Dawanie przykładu
7.2.3.2. Narzucanie swojej woli
7.2.3.3. Kary i nagrody
7.2.3.4. Przekonywanie
7.3. Zarządzanie relacjami w grupie pracowniczej
7.3.1. Rozpoznawanie faz życia grupy
7.3.2. Rozwój ról
7.3.3. Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
7.3.4. Zarządzanie konfliktem
7.4. Sprawczość menedżera jako podstawa zachowań efektywnych
7.4.1. Pojęcie sprawczości menedżera
7.4.2. Pomiar sprawczości menedżera
7.5. Kierunki zmian filozofii zarządzania ludźmi
7.5.1. Podmiotowe a przedmiotowe kryteria oceniania pracowników
7.5.2. Nowe idee zarządzania partycypacyjnego i zarządzania przez wartość
7.5.3. Aspekty etyczne postmodernistycznych idei w zarządzaniu
7.5.4. Paradoksy nowej filozofii zarządzania
Zakończenie
Bibliografia
187 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KOMPENDIUM WIEDZY O EKONOMII BREMOND J. COUET J.F. SALORT M.
- WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KATASTRU I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI WILKOWSKI W. BUDZYŃSKI T. SOBOLEWSKA-MIKULSKA K. PUŁECKA A.
- WSTĘP DO NAUKI PRAWA CYWILNEGO PIASECKI K.
- ZASADY ZARZĄDZANIA YIADOM M.E.K M.
- BUDŻET A FINANSE PUBLICZNE LUBIŃSKA T.
- ENCYKLOPEDYCZNE PODSTAWY MARKETINGU WOJCIECHOWSKI T.
- ZARZĄDZANIE PUBLICZNE HAUSNER J.
- SYSTEM: ADMINISTRACJA PUBLICZNA SYSTEMOWE DETERMINANTY NAUKI ADMINISTR WRZOSEK S.
- GOSPODARKA I OBRÓT NIERUCHOMOŚCIAMI NIEMCZYK R.
- POSTĘPOWANIE CYWILNE FLAGA-GIERUSZYŃSKA K.
- WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA GONICKA J. RED.
- FINANSE PUBLICZNE I MIĘDZYNARODOWE PN 99 BERNAŚ B. RED.
- KLUCZ DO MARKETINGU. NAJWAŻNIEJSZE TEORIE, POJĘCIA, POSTACI. SUTHERLAND J. CANWEL D.
- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM UZYSKIWANIE WARTOŚCI DODANEJ BARON A. ARMSTRONG M.
- DZIAŁANIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W UJĘCIU NAUK ADMINISTRACYJNYCH STEFNIUK M.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI KOMENTARZ HOROSZKO M. PĘCHORZEWSKI D.
- SŁOWNIK POLITOLOGII RED. WALICKA B.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW I FINANSE PUBLICZNE WYBRANE ASPEKTY UZIĘBŁO A. KALINOWSKI M. PRONOBIS M.
- MARKETING TEORIA I PRZYKŁADY SOBOTKIEWICZ D. WANIOWSKI P. DASZKIEWICZ M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|