PASJA I DYSCYPLINA STRATEGII JAK Z MARZEŃ I DECYZJI ZBUDOWAĆ SUKCES FIRMY
OBŁÓJ K. wydawnictwo: POLTEXT, 2016, wydanie Icena netto: 40.39 Twoja cena 38,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma
stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która
pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na
rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka.
Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są
firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian –
każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste
granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które
nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na
prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji
i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają
strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu
świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy
i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale
o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.
Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu
zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach
biznesu, m.in.. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled
School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są
publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996;
Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy:
Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia
sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi
konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na
polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich
i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA,
Alior Bank SA.
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1
Czym jest strategia firmy?
Na targowisku koncepcji i pojęć
Zmienna natura strategii
Rozdział 2
Emocje, idee i decyzje
Marzenia i pasje
Na początku jest hipoteza
Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe
Inercja i wykluczenie
Rozdział 3
Dyscyplina wdrażania strategii
Kto jest decydentem?
Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu - zasada zawiasa
Definiowanie granic firmy - zasada terytorium
Granice geograficzne
Granice rynku
Granice produktów i usług
Granice technologii dystrybucji
Cele i priorytety - zasada minimum
Logika celów strategicznych
Priorytety, priorytety, priorytety
Model biznesowy firmy - zasada koperty
Zasoby strategiczne
Kluczowe kompetencje
Łańcuch wartości
Model Operatora
Model Integratora
Model Dyrygenta
Podsumowanie
Rozdział 4
Efekt pasji i dyscypliny - przewaga konkurencyjna
Teorie przewagi konkurencyjnej
Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
Praktyka przewagi konkurencyjnej
Przewaga naturalna
Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
Budowanie barier wejścia
Co powinno się znaleźć w strategii firmy
Orientacja firmy
Źródła przewagi konkurencyjnej
Słowa są ważne
Rozdział 5
Niezmienne cechy strategii
Trudna prostota
Wewnętrzna spójność
Zewnętrzna spójność
Stałe wyzwanie
Rozdział 6
Firma w dryfie - inercja, gry organizacyjne i niepewni liderzy
Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w miejscu
Gry o władzę i zasoby
Niepewni liderzy
Przypisy
238 stron, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- STRATEGIA ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ OBŁÓJ K.
- GRANICE ORGANIZACJI CYFERT S.
- SERVICE-DOMINANT LOGIC LUSCH R.F. VARGO ST.L.
- SPÓJNOŚĆ MODELI BIZNESU KONCEPCJA I POMIAR FALENCIKOWSKI T.
- KSZTAŁTOWANIE MODELI BIZNESU JABŁOŃSKI M. / W PROCESIE KREACJI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
- STATYSTYKA W ZARZĄDZANIU ACZEL A.
- PRZEWAGA KONKURENCYJNA PORTER M.
- CONTROLLING + PRAKTYCZNE POMOCE CONTROLLINGOWE W EXCELU NA CD MEHLAN A.
- LOGIKA ODKRYCIA NAUKOWEGO POPPER K.R.
- ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M.
- DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA PERECHUDA K.
- KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO ORAZ NADZORU KORPORACYJN ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A.RED. / KORPORACYJNEGO DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
- STRATEGIA OD PLANU DO SIECI NIEMCZYK J.
- KAPLAN GMAT 2010-2011 PREMIER WITH CD-ROM KAPLAN
- MAPY MYŚLI DLA BIZNESU BUZAN T. GRIFFITHS CH.
- TRZY OBLICZA PRZYWÓDZTWA MENEDŻER ARTYSTA KAPŁAN HATCH MARY JO. KOSTERA M. KOŹMIŃSKI A.
- STRATEGY MAPS KAPLAN R., NORTON D.
- ANALIZA FINANSOWA W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM RED. WALCZAK M.
- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.
- SIECI W ZARZĄDZANIU STRATEGICZNYM CZAKON W.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|