OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU
LACHIEWICZ S. NOGALSKI B. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2010, wydanie I cena netto: 91.30 Twoja cena 86,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Niniejsza książka, autorstwa badaczy z czołowych polskich uczelni,
stanowi przegląd fundamentalnych zagadnień współczesnego zarządzania.
Impulsem do jej napisania była obchodzona w tym roku setna rocznica powstania nauk o
zarządzaniu.
Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie osiągnięć polskich
ośrodków naukowych zajmujących się tą problematyką oraz perspektyw rozwojowych i
kierunków badań na przyszłość. Jest ona więc swego rodzaju raportem o obecnym stanie
polskiej nauki o zarządzaniu, uwzględniającym w szczególności takie zagadnienia jak:
- ewolucja kierunków badań,
- podstawowe obiekty badawcze (przedsiębiorstwo, organizacja pracy),
- specyficzne mody w teorii i praktyce zarządzania,
- rozwój i perspektywy nurtu zarządzania strategicznego,
- metody badań naukowych w obszarze zarządzania,
- badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą,
wiedzą i innowacjami,
- osiągnięcia subdyscyplin o węższym zasięgu, takich jak zarządzanie
zasobami, zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, zarządzanie jakością,
logistyką itd.,
- metody i techniki zarządzania oraz nadzór korporacyjny,
- etyka w badaniach naukowych.
Spis treści:
Wprowadzenie
Część I
Główne problemy i metody badań w obszarze nauk o zarządzaniu.
Rozdział 1. Badawcze wyzwania w naukach o zarządzaniu
Ewa Masłyk-Musiał
Rozdział 2. Ewolucja kategorii przedsiębiorstwa w procesie rozwoju nauk o
zarządzaniu
Cezary Suszyński
Rozdział 3. Ewolucja organizacji pracy
Beata Skowron-Mielnik
Rozdział 4. Model formułowania współczesnej koncepcji zarządzania
Marek Lisiński
Rozdział 5. Przyczynek do metodycznego drogowskazu analityka
Anna Malarska
Rozdział 6. Inspiracje metodyką neoewolucjonizmu w naukach o zarządzaniu
Łukasz Sułkowski
Rozdział 7. Aktywność badawcza doktorantów i habilitantów polskich ośrodków
akademickich
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Michał Trocki
Rozdział 8. Etyka w badaniach naukowych
Jerzy Bogdanienko
Rozdział 9. Mody w teorii i praktyce zarządzania
Alicja Balcemk
Część II
Rozwój podstawowych subdyscyplin nauki i praktyki zarządzania w Polsce
Rozdział 10. Rozwój i perspektywy nauki zarządzania strategicznego w Polsce.
Przegląd badań i podstawowych publikacji
Maria Romanowska, Rafał Krupski
Rozdział 11. Rozwój badań nad zarządzaniem zasobami ludzkimi w Polsce
Tadeusz Listwan
Rozdział 12. Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec dotychczasowych doświadczeń i
przyszłych wyzwań
Aleksy Pocztowski
Rozdział 13. Zarządzanie zmianami - istotny obszar dydaktyki akademickiej na
kierunku Zarządzanie
Zofia Mikołajczyk
Rozdział 14. Zarządzanie wiedzą - wyzwania i realia badawcze
Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter
Rozdział 15. Zarządzanie procesem innowacji. Wybrane kierunki
badawcze
Andrzej Pomykalski
Rozdział 16. Nauka o organizacji - stan postulatywny i rzeczywisty
Szymon Cyfert, Kazimierz Krzakiewicz, Jan Lichtarski
Rozdział 17. Ład korporacyjny - główne perspektywy poznawcze oraz próba ich
syntezy
Jan Jeżak
Rozdział 18. Rozszerzyć nauki o zarządzaniu o zarządzanie publiczne jako ich
subdyscyplinę
Stanisław Sudol, Barbara Kożuch
Rozdział 19. Kierunki modernizacji zarządzania publicznego
Olgierd Lissowski
Rozdział 20. Zarządzanie zasobami
Aldona Glińska-Neweś, Bohdan Godziszewski
Rozdział 21. Rozwój badań w zakresie zarządzania małymi i średnimi
przedsiębiorstwami w polskich ośrodkach akademickich
Teresa Łuczka, Stefan Lachiewicz, Edward Stawasz
Rozdział 22. Stan i perspektywy rozwoju metod organizacji i zarządzania
Wanda Błaszczyk, Janusz Czekaj
Rozdział 23. Perspektywy rozwoju systemowego zarządzania jakością
Maciej Urbaniak
Rozdział 24. Logistyka - problemy rozwoju dyscypliny praktycznej
Marek Ciesielski
Rozdział 25. Zarządzanie międzynarodowe - wybrane problemy
Bogusław Kaczmarek
Indeks.
552 strony, A5, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NOWAK M.
- NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH WPROWADZENIE DO ZMIAN HELLICH E. / OBOWIĄZUJĄCYCH OD 1.01.2010
- MARKETING BEZPOŚREDNI KONCEPCJA ZARZĄDZANIE INSTRUMENTY TROJANOWSKI M.
- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM UZYSKIWANIE WARTOŚCI DODANEJ BARON A. ARMSTRONG M.
- ZARYS USTROJU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ SZAŁOWSKI R.
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIEDZINIE GOSPODAROWANIA NIERUCHOMOŚCIAMI JĘDRUSZUK Ł.
- PODSTAWOWE PROBLEMY METODOLOGICZNE NAUK SPOŁECZNO POLITYCZNYCH SURMACZYŃSKI M.
- LEKSYKON ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI SMID W.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM TARGALSKI J.
- FINANSE PUBLICZNE PN 112 SOKOŁOWSKI J. SOSNOWSKI M. ŻABIŃSKI A. RED.
- MARKETING BEZPOŚREDNI I INTERAKTYWNY STONE M. BOND A. BLAKE E.
- E-PROCUREMENT. SYSTEMY ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH SZUMSKI O.
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W EUROPIE KMIECIAK Z. RED.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI CYMERMAN J. JESIOTR G. JESOTR M. CYMERMAN R.
- SŁOWNIK MYŚLI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ
- KULTURA ORGANIZACYJNA SIKORSKI C.
- FINANSE NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PN 330 DZIAWGO L. PATRZAŁEK L. - GOSPODARKA ETYKA ŚRODOWISKO
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ STANKIEWICZ W.
- CZYM JEST MARKETING SILK A.J.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ STACHOWIAK M. JERZYKOWSKI J. DZIERŻANOWSKI WŁ.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|