wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

STRATEGIE KONKURENCJI KORPORACJI PONADNARODOWYCH


SOWA K.

wydawnictwo: DIFIN, 2006, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja ma unikalny charakter oraz dużą wartość poznawczą dla polskiego czytelnika, bowiem umożliwia mu poznanie specyfiki działalności i strategii biznesowych korporacji ponadnarodowych, których rola jest dominująca nie tylko w gospodarce światowej. Spółki i oddziały korporacji ponadnarodowych stanowią bowiem najważniejszą grupę przedsiębiorstw w Polsce, a ich wpływ na życie wielu Polaków jest niepodważalny.

Zapoznanie się z książką przez polskiego czytelnika nie jest więc cenne wyłącznie dla wąskiej grupy koneserów zainteresowanych nowinkami i ciekawostkami ze świata gospodarki globalnej, ale również osób zainteresowanych zrozumieniem praktycznych działań biznesowych globalnych instytucji. Książka niewątpliwie zainteresuje pracowników spółek i oddziałów korporacji ponadnarodowych w Polsce, polskich przedsiębiorców, wszystkich aktywnych uczestników sektora gospodarki, w tym również stowarzyszeń gospodarczych i związków zawodowych, obecnych i przyszłych polityków, decydentów rządowych i gospodarczych w Polsce, oraz studentów szkół wyższych.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Proces i uwarunkowania umiędzynarodowienia, globalizacji oraz źródła przewagi konkurencyjnej korporacji ponadnarodowych

1.1. Istota umiędzynarodowienia i globalizacji ekonomicznej
1.2. Czynniki wywołujące proces umiędzynarodowienia i globalizacji
1.3. Rola korporacji ponadnarodowych w umiędzynarodowieniu i rozwoju gospodarki światowej
1.4. Motywy i formy międzynarodowej działalności koncernów transnarodowych
1.5. Tendencje i perspektywy umiędzynarodowienia, globalizacji oraz rozwoju korporacji ponadnarodowych
1.6. Koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej korporacji ponadnarodowych
1.7. Zasobowe koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej a teoria przewagi korporacji ponadnarodowych   

Rozdział 2. Strategie konkurencji przedsiębiorstw ponadnarodowych w globalnych uwarunkowaniach działalności

2.1. Klasyfikacja typów i rodzajów strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych
2.2. Krajowe a międzynarodowe strategie konkurencji
2.3. Transgraniczne strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych
   2.3.1. Strategia wielonarodowa i międzynarodowa
   2.3.2. Strategia globalna i transnarodowa
2.4. Strategia internalizacji, formy oraz rodzaje przepływów wewnętrznych a modele korporacyjne
2.5. Strategia lokalizacyjna korporacji ponadnarodowych
2.6. Strategia własnościowa koncernów transnarodowych
2.7. Strategia międzynarodowego outsourcingu
2.8. Strategie ekspansji korporacji ponadnarodowych za zagraniczne rynki

Rozdział 3. Analiza intensywności oraz istotności strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych

3.1. Analiza intensywności internalizacji w oparciu o syntetyczne i zbiorcze zestawienia na przykładzie korporacji ponadnarodowych w USA
3.2. Analiza intensywności internalizacji na wybranych przykładach korporacji ponadnarodowych - Toyota Motor Corporation i Coca-Cola Company
3.3. Ocena efektów strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
   3.3.1. Minimalizacja kosztów transakcyjnych
   3.3.2. Maksymalizacja korzyści transakcyjnych
   3.3.3. Podnoszenie efektywności koncernów transnarodowych
   3.3.4. Dostęp do zasobów oraz rynków
   3.3.5. Optymalizacja strukturalna oraz funkcjonalna przedsiębiorstw

Rozdział 4. Zasady i metody sterowania ponadgranicznymi przepływami wewnętrznymi w korporacjach ponadnarodowych

4.1. Uwarunkowania oraz instrumenty strategii internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
   4.1.1. Optymalizacja struktury organizacyjnej oraz przepływów wewnętrznych w korporacjach ponadnarodowych
   4.1.2. Nadzór, koordynacja oraz współpraca związana ze strategią korporacyjną, zasobami, jakością, rynkiem oraz warunkami sprzedaży
   4.1.3. Stosowanie metod wspierania zagranicznych oddziałów
   4.1.4. Operacje transakcji terminowych oraz ochrona przed instrumentami interwencjonizmu państwa
4.2. Czynniki kształtujące przepływy wewnątrzkorporacyjne w koncernach transnarodowych
4.3. Wpływ zmian konkurencji międzynarodowej oraz wahań popytu i podaży na strategię internalizacji w korporacjach ponadnarodowych
4.4. Kształtowanie przepływów wewnętrznych a zmiana oraz geograficzne zróżnicowanie polityki gospodarczej, podatkowej i celnej
4.5. Wpływ zmian kursowych i stóp procentowych na strategię internalizacji w koncernach transnarodowych

Zakończenie
Spis tabel
Bibliografia

208 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- STRATEGIA ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
OBŁÓJ K.

- CZAS REFORMATORÓW. DLACZEGO W BIZNESIE ZWYCIĘŻAJĄ NAJBARDZIEJ ORYGINAL
TAYLOR W.C. LABARRE P.

- STRATEGIC MANAGEMENT CONCEPTS AND CASES
THOMPSON, STRICKLAND

- PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
ROMANOWSKA M.

- STYMULOWANIE ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
RED. BUDZISZ B. URBAN W. WASILUK A.

- STRATEGICZNE MYŚLENIE W FIRMIE
KRAWIEC F.

- SYSTEMY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU WIEDZĄ I INNOWACJĄ W PRZEDSIĘB
LOBEJKO S.

- INNOWACJE I TRANSFER TECHNIKI W PROCESIE TRANSFORMACJI
JASIŃSKI A.H.

- FUZJE I PRZEJĘCIA
RED. FRĄCKOWIAK W.

- NARZĘDZIA TWORZENIA STRATEGII ORGANIZACJI
BIAŁAS T. CZAPIEWSKI M.

- ORGANIZACJA FIRMY PROJEKTOWANIE BUDOWA USPRAWNIANIE
PAWLAK Z., SMOLEŃ A.

- STRATEGIC MANAGEMENT. THOUGHT AND ACTION
HUFF S.A., FLOYD S., SHERMAN H., CHAPPELL D.

- PRAKTYKA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
URBANKOWSKA-SOJKIN E.

- WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY NAUK O ZARZĄDZANIU
RED. KOWALCZEWSKI W.

- KONCEPCJE STRATEGII ORGANIZACJI
KRUPSKI R. NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E.

- TEORIE PRZEDSIĘBIORSTW
NOGA A.

- ALIANSE STRATEGICZNE
CYGLER J.

- ZASADNICZA ZMIANA DROGĄ DO SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA XXI WIEKU
KRAWIEC F.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022